«کیمیا» برگی از تاریخ انقلاب را رو می کند/ پخش در رمضان آینده

10:03 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۵۴۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: سریال صد قسمتی «کیمیا» هم اکنون در خاورشهر تصویربرداری می شود. این سریال به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی برای پخش در ماه رمضان سال آینده آماده می شود.

: سریال صد قسمتی «کیمیا» هم اکنون در خاورشهر تصویربرداری می شود. این سریال به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی برای پخش در ماه رمضان سال آینده آماده می شود.
جواد افشار درباره سریال «کیمیا» به خبرنگار فرهنگی میزان گفت: تا کنون حدود40 درصد از کار را ضبط کردیم و پیش بینی های مان این است که تا تابستان سال آینده تصویربرداری ادامه داشته باشد. هم چنین مونتاژ نیز به طور کامل انجام نشده و الان بین یک تا 80قسمت ابتدایی را رج زدیم. در مجموع ده قسمت به صورت پازل تمام شده است.
کارگردان سریال «مادرانه» افزود: در حال حاضر حدود دو ماه است که در تهران و در منطقه خاورشهر به سر می بریم که منزل کیمیا و خانواده اش است. به دلیل اینکه بخشی از قصه در زمان گذشته اتفاق می افتد باید یک سری تغییرات را در کوچه و خیابان ها اعمال می کردیم.
او در مورد اینکه آیا بعد از ضبط کار در تهران دوباره گروه به آبادان خواهند رفت، گفت: ما حدود شش ماه در آبادان ضبط را پیش بردیم و الان هم سه ماه است که به تهران آمدیم. برای تصویربرداری بخش کوتاهی از کار باید دوباره به آبادان برگردیم.
افشار در خصوص ارتباطی که خود با قصه این سریال برقرار کرده است، ادامه داد: معتقدم در بین سریال هایی که در این سالهای اخیر ساخته شده است، «کیمیا»قصه ای است که می تواند همه ابعاد و خصوصیات افراد و جامعه را به طور کامل منعکس کند. در این سریال تمامی تحولات سیاسی اجتماعی و آنچه در دوران انقلاب شکل گرفت را خواهیم دید که هم می تواند برگی از تاریخ را در بر گیرد و هم اینکه برای مخاطبان جذابیت نمایشی داشته باشد.
وی درباره اینکه آیا به عنوان فردی که فضای جنگ را تجربه کرده، در نگارش فیلم نامه اثر پیشنهاداتی را اعمال کرده است، افزود: همانطور که اساس قصه داستان به من این اجازه را می داد سعی کردم جذابیت هایی که برای مخاطب در به تصویر کشیدن داستان دارد را به نویسنده پیشنهاد دهم. در ادامه اینکه داستانی که مسعود بهبهانی نیا روایت کرده است از قابلیت بالایی برخوردار است، ضمن اینکه خودشان هم این فضا را تجربه کرده بودند.
این کارگردان درباره روند تولید کیمیا بیان داشت: روند تولید مجموعه ای صد قسمتی که در سه فاز مجزا هم باید ضبط شود، کار مشکلی است. در وهله اول اینکه چهار دهه داریم از سال 1357 تا سال 1390. بنابراین تفاوت سبک زندگی و تفاوت در ظاهر و تمدن جامعه کار را سخت می کند. بر همین اساس باید تمامی سکانس ها را از صفر تا صدد بازسازی می کردیم. همینطور است در مورد پوشش لباس و آکسسوارها.امروزه همه چیز خیلی لوکس است و در کل با دنیای بیست سال پیش تفاوت زیادی دارد. به همین خاطر فراهم کردم شرایط مطلوب، زمان بر بود که خداراشکر همه اینها به خوبی پیش رفت. در حال حاضر هم کیفیت را حفظ می کنیم و هم اینکه در تلاشیم تا با توجه به زمانی که داریم کار را به زمان تعیین شده برای پخش برسانیم.
افشار در خصوص زمان قطعی پخش سریال خود گفت: طبق صحبت های اولیه مان با مدیر شبکه قرار شد تا پخش سریال از ماه رمضان سال آینده شروع شود و از آنجایی که سال آینده اول تابستان با اول ماه رمضان متقارن است این تقارن اول تابستان و رمضان را به فال نیک می گیریم و در ادامه هم مردم می توانند با اشتیاق بیشتر و در تابستان سریال را دنبال کنند که پایانش هم با هفته دفاع مقدس باشد.
وی در پایان گفت: مخاطب امروزی بسیار متوقع و ریز بین است و دنبال کارهای قابل قبول می گردد و ما هم تلاش مان را کردیم تا سریالی را در خور توجه و علاقه او به تصویر بکشیم. فکر می کنم نیاز مخاطب امروز آشنایی با این فضا است و ما هم در حالیکه قصه درام اجتماعی را روایت می کنیم، دستاوردهای سیاسی تاریخی که در گذر زمان شکل گرفته را نیز بررسی می کنیم.
در خلاصه داستان این سریال آمده است: تحولات جامعه، پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است.دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر است و معترض و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آن‌ها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌شود؛ زنی مشابه هزاران زن ایرانی مسلمان که برای حفظ خانواده از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.
همچنین از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به حضور حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان،مهراوه شریفی نیا، پوریا پورسرخ، مهدی پاکدل، با حضور( نیکی کریمی، حامد بهداد، مهدی سلطانی، حسن جوهرچی)،سید مهرداد ضیایی، عاطفه رضوی،رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، بیوک میرزایی، حسین توشه، کوروش زارعی، شهین تسلیمی، آشا محرابی، سودابه بیضایی، فریبا طالبی، نسرین نکیسا، روح اله کمانی، مالک سراج، عبدالحلیم تقلابی،ابتسام بقلایی،میرطاهر مظلومی، نوید خدا‌شناس،امیرحسین ابراهیمی،محمود مقامی، پرویز فلاحی پور، می‌رفرخ هاشمیان، محسن مجلس‌آرا و...اشاره کرد..
دیگر عوامل عبارتند از: سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی: فرید سجادی حسینی / دستیاران کارگردان: حسین دیردار، مسعود حاتمی / برنامه‌ریزی: هانیه بساتینی / مدیر تصویربرداری: علیرضا رنجبران / صدابردار: فرشید احمدی/ مشاور و مدیر هنری: دکتر محمدرضا شجاعی / طراح صحنه و لباس (اول):بهزاد جعفری / طراح صحنه و لباس (دوم): محمدحسین کریمی /طراح گریم: امیر اسکندری / مدیر تولید: فرشید رئوفی / دستیار تهیه‌کننده: سعید پروینی / جلوه‌های ویژه می‌دانی: محمدرضا شریفی‌راد/ جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: حسن ایزدی / عکاس: محمدحسن سعادت‌ هندی/ مجری طرح:موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *