رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بایدها و نبایدها برای ورود مقاومت به اربعین

6:20 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۱۴۳
نشست «كبوتران مسجد دوردست» با محوریت پیاده‌روی اربعین با اجرای آقای زرابی‌زاده و حضور آقایان حسینی، مردانه، مصطفوی، زالی، رحماندوست و رحمانی و خانم رجایی‌فر در حوزه هنری برگزار شد.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری،  در ابتدای  این نشست كه عصر چهارشنبه 17 آذر ماه ناصر ضرابی‌زاده مجری و كارشناس این نشست گفت: اگر ما به اربعین و جزئیات آن فكر نكنیم در 30 سال آینده با اگر ها روبه‌رو خواهیم شد، قطعا اگر این فرصت‌ها را از دست بدهیم مخالفان ما برنامه ریزی‌های خود پیاده‌روی اربعین را از ما می گیرند.

اربعین یك رسانه است
سید محمد حسینی، منتقد و مستندساز سینما، گفت:  اربعین فی نفسه یك رسانه است و نیازی به رسانه ندارد تا شكل بگیرد و كاركرد خود را دارد. آنچه كه تا به امروز در انعكاس این پدیده رخ داده كار رسانه ها  نبوده. عنصر دیگری در اربعین وجود دارد كه باعث جذب انسان ها می شود.

وی تصریح كرد: در اربعین كمیت هم واجد نوعی كیفیت شده است، كربلا در وجود خود چیزی دارد كه تمام انسان ها را از هر جای این كره به سمت خود می كشد.

حسینی اظهار داشت: اربعین و كربلا نیازی به رسانه و ما ندارد. همان طور كه حضرت علی (ع) گفت: «اگر این لشكر هم یك نفر باشد ولی خلوص نفس داشته باشد كافی است. »

حسینی گفت: همیشه یك سوال فكر مرا درگیر خود كرده بود آن هم اینكه بافت لشكر آقا امام زمان (عج) از چه جنسی خواهد بود؟ ولی الان متوجه شدم كه لشكر آقا خیلی وقت است كه شكل گرفته است، لشكر امام زمان (عج) از جنس انصارالله سوریه، حزب الله لبنان و مانند این ها است.

راه قدس از كربلا می گذرد
  وحید مردانه در ادامه این نشست گفت: در اربعین به قدری خلوص وجود دارد كه مردم در این پیاده‌روی فقط به هدف خود كه همان امام حسین (ع) می باشد فكر می كنند.

وی افزود: بهتر است در پیاده روی اربعین به موضوع آتش زدن پرچم اسرائیل و بلند كردن پرچم فلسطین فكر نكنیم، ما الان كربلا را داریم و برای اینكه به قدس هم برسیم باید صبر كنیم، اربعین بغض یك ساله شیعه است كه در كربلا می تركد و این بغض با آمدن و روی آوردن گروهك تروریستی داعش بیشتر شده است.

مردانه بیان داشت: وقتی در كربلا بودم پیش مراجع تقلید بزرگی رفتم و از آن‌ها راجع به این موضوع پرسیدم. آن ها نیز عقیده مرا داشتند و آن را تایید كردند. دلایلی هم كه وجود دارد؛ كلام یكی از مراجع این بود كه: «پیاده روی اربعین و كربلا مانند تسبیحی است كه نخ آن امام حسین (ع) است» حال اگر موضوعی غیر از امام حسین(ع) را بخواهیم مطرح كنیم با واكنش عراقی ها روبه‌رو می‌شویم. همچنین انجام این كار در پیاده روی اربعین مانند زیره به كرمان بردن است،! آن‌ها خودشان از اسرائیل متنفر هستند و اصلا نیازی به حرف و هدایت ما ندارند.

وی اظهار داشت: تجربه نشان داده است كه اگر علیه یهودیان بی موقع و نابجا و آن ها را حساس كنیم، آن ها هم برنامه ریزی می كنند تا پیاده روی اربعین را بر هم بزنند.

مصطفوی در ادامه گفت: من این انتظار را از آقای مردانه نداشتم، از كجا معلوم اسرائیلی ها خودشان در كربلا حضور ندارند. شاید حضور داشته باشند ولی مانند ما پرچم به دست نگیرند، شاید خود آن ها در نزد مراجع تقلید حضور داشته باشند و این حرف ها را بزنند كه با اسرائیلی ها كاری نداشته باشیم.

وی افزود: من وقتی كه طرح بردن پرچم در پیاده روی اربعین را می خواستم انجام دهم با آقای شمخانی مشورت كردم و ایشان به نقل از آیت الله سیستانی گفتند كه ما باید این كار را انجام دهیم تا دشمن احساس ترس كند، البته با جهت گیری ایجاد وحدت بین شیعه و اهل سنت، نه ایجاد تفرقه بین آن ها.

مصطفوی اظهار داشت: پیاده روی اربعین یك نماد چند روزه  است، و این طرح ما نیز در این پیاده روی نمادی چند ساعته است.

زالی در ادامه بحث گفت: من بر خلاف آقای مردانه و آقای مصطفوی نظری دارم بین این دو شخص، طوری كه نه به طور كامل این موضوع را نا دیده بگیریم و نه اینكه حتما این كار را انجام دهیم و به همه بگوییم تا این كار را انجام دهند.

وی افزود: اربعین مانوری عظیم است برای ظهور آقا امام زمان (عج) كه تمام شیعیان كشورهای مختلف به لطف خدا و اربعین به  هم نزدیك می شوند.

زالی بیان كرد: من معتقدم كه ما باید از مشتركات خود استفاده كنیم، لزومی ندارد از فلسطین با عراقی حرف بزنیم؛ می توانیم از حمایت از مظلومان و مسجد الاقصی صحبت بكنیم.

وی در پایان گفت: در هر صورت باید حواسمان باشد تا دچار عمل زدگی نشویم و كاری انجام دهیم كه تاثیر خوبی داشته باشد. تاثیر كاری كه انجام می دهیم خیلی مهم است.

در پایان مصاحبه خانم رجایی فر گفت: ما باید كار های تحقیقاتی راجع به اربعین انجام دهیم و نباید فقط با حدس و گمان این كار را انجام دهیم.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *