شرط اصناف برای نصب صندوق مکانیزه فروش در واحدهای صنفی

15:09 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۱۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: شرط اصناف برای نصب صندوق مکانیزه فروش تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌ای اجرایی است و در کنار آن به آموزش واحدهای صنفی مورد نیاز توجه شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، علی فاضلی در هفتمین اجلاسیه دوره پنجم نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اصناف کشور در شرایط رکودی که با آن مواجه هستیم 25 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده‌اند، اما در صورتی که موانع موجود برداشته شود قابلیت آن را دارند که تا 40 درصد برای کشور اشتغال ایجاد کنند.

وی افزود: شرط رسیدن به این امر مهم اقتصادی ارائه تسهیلات و تمهیدات لازم برای بنگاههای کوچک اقتصادی است.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: در حال حاضر میان صنف و صنعت تعریف درستی نیست و اصناف به این خاطر دچار زیان می‌شوند.

فاضلی تاکید کرد: تا به امروز حتی یک ریال تسهیلات در ایجاد شهرکهای صنفی به اصناف تعلق نگرفته و این امر باعث شده بخشی از تولیدیهای ما به سمت دلالی و واسطه‌گری سوق پیدا کند.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود بازار ایران بازار بزرگی است در واقع توسط اصناف اداره می‌شود اما ابزارهای لازم برای کنترل این بازار در اختیار اتحادیه‌های صنفی نیست.

اتحادیه‌های صنفی 18 ماه است که حق بازرسی نمی‌گیرند

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: ساختار بازرسی اصناف در کشور حدود 17 ماه است که یک ریال دریافت نکرده است و محل بودجه اتحادیه‌های صنفی مبلغی را برای بازرسیهای خود دریافت نمی‌کنند.

فاضلی با اشاره به اینکه بخش خدمات نه تنها به عنوان بخشی زائد به حساب نمی‌آید بلکه به عنوان نیازی مهم در مجموعه اقتصاد کشور سنجیده می‌شود گفت: بخش قابل توجهی از اشتغال کشور در شرایط فعلی توسط بخش خدمات تامین می‌شود و در کنار آن نیاز مصرف‌کنندگان تامین می‌شود.

وی در مورد ایجاد فروشگاههای زنجیره‌ای و توسعه آن در اقتصاد کشور گفت: بر اساس قابلیت شهرها باید فروشگاههای زنجیره‌ای توسعه یابد که این امری اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه اصناف با داشتن 3 میلیون بنگاه بزرگترین جامعه کارفرمایی در مجموعه اقتصادی کشور به حساب میآیند گفت: با این شرایط ما حتی یک نماینده در شورای عالی کار‌ و تامین اجتماعی نداریم در حالیکه 6.5 میلیون شغل توسط واحدهای صنفی ایجاد شده است.

فاضلی با اشاره به اینکه اصناف در نظام شهری و در شورای عالی مالیاتی به کشور نماینده‌ای ندارند گفت: در شرایط رکودی افزایش دریافت مالیات بر اصناف هیچ توجیه عقلی ندارد این در حالیست که تا سال گذشته این رویه بر اصناف کشور اعمال شده است.

شرط اصناف برای نصب صندوق مکانیزه فروش در واحدهای صنفی 

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصناف آمادگی کامل برای نصب صندوقهای مکانیزه دارند گفت: شرط ما این است که اول آیین‌نامه اصناف تصویب و ابلاغ شود و در کنار آن به آموزش واحدهای صنفی مورد نیاز توجه شود.

فاضلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واردات کالای قاچاق به واحدهای صنفی گفت: واردات بسیاری از کالاها با وجود آنکه ممنوع است به وفور در سطح عرضه مشاهده می‌شود به عنوان مثال واردات میوه و تره‌بار ممنوع است اما میوه‌های خارجی در بازار مشاهده می‌شود یا آنکه بادام هندی با وجود آنکه ممنوعیت واردات دارد اما به عنوان بخش اصلی آجیل مصرفی مردم به حساب می‌آید.

رئیس اتاق اصناف ایران در پایان گفت: برای حل معضل واردات این موارد باید اجازه واردات رسمی به اتحادیه‌های صنفی داده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *