رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسیر خلاف جهت اونس و دلار/ سکه حباب قیمتی دارد

14:59 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۱۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه سکه طلا دارای اندکی حباب قیمتی است، گفت: نوسانات اخیر طلا در بازارهای جهانی به واسطه رشد ارزش دلار پوشش داده شده است.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در رابطه با ارزش گذاری بازار طلا و سکه در هفته گذشته، اظهار کرد: هفته گذشته ارزش اونس جهانی روند کاهش داشت و این در حالی بود که ارزش دلار با وجود ثبات نسبی در روزهای پایانی هفته افزایش ارزش را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در پی رشد نسبی دلار در بازارهای جهانی از ارزش اونس جهانی کاهش یافته و در مجموع 18 دلار از ارزش طلا در بازارهای جهانی طی یک هفته گذشته کاسته شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: ارزش طلا در بازار داخلی با توجه به ارزش طلا در بازارهای جهانی و دلار در بازار داخلی تعیین می‌شود و با توجه به این موارد به دلیل آنکه رشد دلا، کاهش اونس جهانی را پوشش داده بود، ارزش طلا در بازار داخلی دچار نوسان آنچنانی نشده است.

کشتی‌آرای یادآور شد: در سال‌های گذشته در پی ایجاد بحران‌های مالی در سطح جهانی، بازار داخلی دستخوش تغییر می‌شد اما در چند وقت اخیر بحران‌های مالی تاثیری بر عرضه و تقاضا بازار نداشته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار داخلی متناسب با درخواست‌های واقعی در بازار است و تنها قیمت سکه دارای اندکی حباب بوده که این حباب قیمتی حاشیه قیمتی خرید و فروش است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *