رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش 18 درصدی آمار جمعیت کیفری زندان‌های اصفهان

23:30 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۱۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خسروی وفا گفت: با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات متعدد کاهش جمعیت کیفری زندان ها در دستور کار قرار گرفت و با اتخاذ تدابیر عملی آمار جمعیت کیفری زندان‌های استان اصفهان 18 درصد کاهش یافت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری كل استان اصفهان احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار جمعیت کیفری زندان‌های استان اصفهان 18 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: با عنایت به سیاست‌های قوه قضائیه و تأکیدات رئیس قوه قضائیه در راستای زندان زدایی و کاهش و ساماندهی آمار جمعیت کیفری زندان‌ها، دادگستری کل استان با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات متعدد این مهم را در دستور کار قرار داد و با اتخاذ تدابیر عملی لازم توانست از ابتدای سال جاری تاکنون کاهش 18 درصدی آمار زندانیان استان را رقم زند.

این مقام قضایی اظهار کرد: از مهمترین اقدامات مؤثر در این زمینه پالایش پرونده های زندانی دار، نظارت مستمر بر قرارهای تأمین منتهی به بازداشت به منظور جلوگیری از بازداشت‌های کمتر از ده روز، برگزاری جلسات مستمر جهت ایجاد تعامل هر چه بیشتر بین دادگستری و زندان و همچنین برگزاری جلسات قضایی در خصوص استفاده هر چه بیشتر از نهادهای ارفاقی از جمله تعلیق تعقیب، آزادی مشروط و تعلیق اجرای مجازات بوده که نقش مؤثر و سازنده ای در رسیدن به این اهداف عالیه داشته است.

خسروی وفا در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های در دست اقدام، شاهد استمرار این کاهش رو به رشد تا پایان سال خواهیم بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *