رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عدم پایبندی به اعتقادات دینی فرد را در مسیر فساد قرار می‌دهد

21:30 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۰۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گروسی گفت: خداگرایی، صداقت، راستی و پرهیز از دروغ در جامعه ملاک خوبی است و ارزش‌هایی است که باید در جامعه مورد توجه و ملاک اصلی قرار دهیم تا مرز رفتار هنجار با رفتار ناهنجار به وسیله این ارزش‌ها تعیین و مشخص شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، علی‎اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان کردستان،در دومین اجلاس استانی نماز که با موضوع نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، به ارزش‌های جامعه اسلامی و خدایی اشاره کرد و اظهار کرد: خداگرایی، صداقت، راستی و پرهیز از دروغ در جامعه ملاک خوبی است و ارزش‌هایی است که باید در جامعه مورد توجه و ملاک اصلی قرار دهیم تا مرز رفتار هنجار با رفتار ناهنجار به وسیله این ارزش‌ها تعیین و مشخص شود.

وی همچنین به برخی از عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه پرداخت و اظهار کرد: بخشی از این عوامل شخصیتی است و معطوف به شخصیت خود افراد است که شامل افسردگی، عدم اعتماد به نفس، عدم احساس مسئولیت و مواردی از این دست است که در جامعه ایجاد آسیب می‌کند.

وی از دیگر عواملی که فرد را در معرض آسیب قرار می‌دهد عوامل اجتماعی مانند طلاق، آشفتگی کانون خانواده، عدم حضور فیزیکی والدین در محیط خانواده دانست و گفت: برای برطرف کردن این آسیب‌ها باید تلاش کرد و از آموزه‌های دینی بهره گرفت.

رئیس‎کل دادگستری استان کردستان افزود: گاهی اوقات بیکاری و برخی مواقع شغل که شامل شغل‌های کم‌اهمیت می‌شود فرد را دچار آسیب می‌کند و باید دانست که آموزه‌های دینی در کنترل فرد و بیمه کردن او در برابر آسیب‌ها امری مهم و اساسی است.

گروسی غفلت از یاد خدا را عامل افتادن در منجلاب فساد و سقوط دانست و یادآور شد: عدم پایبندی به اعتقادات دینی در هر جامعه‌ای فرد را در مسیر فساد و آسیب‌زدگی قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: مجرمین و بزهکاران به دلیل اینکه به نماز سهل‌انگاری کرده‌اند و خدا را از یاد برده‌اند گرفتار معضلات و مشکلات شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در کشور مصر پژوهشگری در تحقیقات خود در مورد جوانان بزهکار به این نتیجه رسیده که 67 درصد جوانان بزهکار به دلیل دوری از نماز گرفتار بزه شده‌اند، بیان کرد: این مهم اهمیت نماز و اعتقادات دینی را می‌رساند و باید در همه حال به یاد خدا بود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: برای اینکه با پدیده‌های اجتماعی مبارزه کنیم راهی جز پناه بردن به نماز و عبادت نیست.

گروسی بیان کرد: در کشور ما در دستگاه قضا با بررسی پرونده‌های شخصیتی متهمین و مجرمین در می‌یافتیم که این افراد از نماز و آموزه‌های دینی دور بوده‌اند برای همین گرفتار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند.

وی افزود: در محیط زندان سعی کرده‌ایم مددجویان زندان را به آموزش قران کریم واداریم و این مهم را در کاهش حبس و مجازات زندانیان تاثیر داده‌ایم.

وی در پایان گفت: نماز مناجات ویژه نمازگزاران با خداست و بیمه در مقابل منکرات و مشکلات و مفاسد به شمار می‌رود که انجام منظم آن و تسلط بر خواسته‌های غیرالهی را به همراه دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *