از عادل الجبیر خبری نیست؟!

19:16 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۰۷۷
در عالم سیاست برخی اوقات دل برای افرادی تنگ می شود، نه از آن دلتنگی هایی که عاطفی است، یک نوع دلتنگی هم وجود دارد که هم دوست داریم باشد وهم سر به تنش نباشد.
به گزارش گروه بین الملل ، در میان سیاستمداران برخی از کشورها که اتفاقاً با جمهوری اسلامی ایران هم دشمنی دیرینه ای دارند افرادی نخبه! پیدا می شوند که تنها یک کار و وظیفه بر عهده آنها گذاشته شده است و آن سخن گفتن علیه ایران است.

عادل الجبیر از همان دست آدم هایی است که از زمان انتصاب او به عنوان وزیر خارجه رژیم سعودی، همه تلاش خود را کرده است تا با مواضع و اظهارات ضد ایرانی خود فضای منطقه را علیه ایران بشوراند. او حتی زمانی که سفیر سعودی در آمریکا بود، علیه ایران سخن می گفت و به خاطر همین خوش خدمتی بود که جای سعود الفیصل را گرفت.

سخنان این وزیر بی تجربه و ساده لوح سعودی باعث نشاط سیاسی و واکنش های رسانه ای در ایران می شود.

روزنامه ها، خبرگزاری ها و کارتونیست های کشور دست به کار می شدند تا پاسخ اراجیف این وزیر سعودی که همه وجودش دشمنی با ایران است، بدهند و چه جانانه هم پاسخ یاوه گویی های او را می دادند.

اکنون چند ماهی است که از عادل الجبیر خبری نیست، کم کار و کم تحرک شده است. دیگر مانند سابق علیه ایران سخن نمی گوید به همین خاطر ما هم سوژه و بهانه ای برای پرداختن به او نداریم به همین خاطر است اندکی دلمان برای او تنگ شده، اما سکوت زبانی از سوی سعودی ها نشان دهنده پایان دشمنی های آنها علیه ایران اسلامی نیست.

آل سعود در بحران های منطقه که یکی از عوامل اصلی پدید آمدن بحران ها است، شکست های سنگینی را متحمل شده و در واقع مقابل سیاست خیرخواهانه ایران شکست خورده است.

سران این رژیم تا زمانی که بر مسند قدرت قرار دارند، دست از دشمنی با ایران بر نمی دارند، سکوت آنها هم نه از سر پایان دادن به دشمنی ها با ایران بلکه آتش زیر خاکستری است که هر آن ممکن است با شکل و جلوه دیگری سر بر آورد.

سفر ملک سلمان پادشان رژیم سعودی به کشورهای عربی منطقه که بی سابقه هم بود، یکی از همان اقداماتی است که سعودی ها زیر پوستی در حال تدارک برنامه هایی علیه ایران هستند.
تا پیش از این سران کشورهای عربی منطقه برای دست بوسی به ریاض می رفتند و پادشاه سعودی زحمت سفر به این کشورها را به خود نمی داد اما ملک سلمان در یک سفر دوره ای به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس رفت و البته «ملیجکان» عرب به خوش خدمتی به سعودی ها پرداختند. حتماً فیلم آن شاعر اماراتی را دیده اید که در مقابل ملک سلمان شعری علیه ایران می خواند و از سوی پادشاه سعودی تشویق می شود.

اما علیرغم اقدامات و تلاش های آل سعود در منطقه علیه ایران، دستاورد دندانگیری نداشته است، حتی سفر اخیر ملک سلمان به کشورهای منطقه هم نتوانست یک اتحاد قوی و منسجم را شکل دهد.

عربستان سعودی جدای از شورای همکاری خلیج فارس سعی داشت تا یک اتحاد و پیمان میان خود و دیگر کشورهای عربی منطقه ایجاد کند تا شاید بتواند قدرتی را مقابل ایران شکل دهد اما آنگونه که توقع داشت چنین اتفاقی نیفتاد.

طرح رژیم سعودی تشکیل ناتوی عربی بود. در حالی که شورای همکاری خلیج فارس وجود دارد اما عربستان سعودی در پی تشکیل یک اتحاد صرفاً نظامی میان کشورهای عربی منطقه با محوریت آل سعود علیه ایران است، نه علیه رژیم صهیونیستی!

اعتقاد به شکست توطئه ها علیه ایران به باور تحلیلگران و رسانه های غربی هم رسیده است. مجله‌ «اکونومیست» انگلیس طی یادداشتی نوشت؛ نقشه‌های ریاض بعد از گذشت یک سال از «سیاست جسورانه» در منطقه، از سوریه و عراق گرفته تا یمن و لبنان یکی پس از دیگری به شکست منتهی شده و عربستان سعودی در جدال نفتی که با ایران داشت متحمل شکست سختی شده است.

شکست های آل سعود از یمن گرفته تا سوریه، عراق و بحرین، کشیده شده است. عربستان جایگاه خود را در منطقه متزلزل و از دست رفته می بیند، به همین خاطر است تلاش دارد تا ائتلافی را علیه ایران شکل دهد.
سکوت عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی که همیشه بخش اصلی سخنانش علیه ایران بود، شاید به خاطر شکست سیاست های او در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

به او گفته اند ساکت شود چون نه تنها سیاست های او علیه ایران ثمری نداشته بلکه باعث مفتضح تر شدن رژیم سعودی شده است.

اکنون سعودی ها در میان افکار عمومی جهان به عنوان یک رژیم کودک کش و آدم کش شناخته می شوند، رژیمی سعودی نزدیک به 2 سال است در یمن قتل عام می کند و با حمایت از گروه های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق، شریک جنایات فجیعی است که آنها مرتکب می شوند.

دست و پا زدن های سعودی ها آنها را بیشتر به قعر دریا می برد. عادل الجبیر را هم وادار کنید تا دوباره علیه ایران موضع گیری کند، ما آماده پاسخ دادن به یاوه گویی های او هستیم.

انتهای پیام/


ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
دچار بیماری ایدز شده است و در حال درمان آن می باشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *