رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"افغانستان" در خط مقدم جنگ با تروریسم قرار دارد

23:01 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۰۶۷
عبدالله عبدالله در پیامی به مناسبت روز حقوق بشر، گفت: تروریسم یک تهدید جهانی در برابر ارزش‌های حقوق بشری و حقوق اساسی تمام بشریت است که افغانستان در خط مقدم جنگ با تروریسم قرار دارد.
به گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان در پیامی به مناسبت «روز حقوق بشر»، گفت: داشتن زندگی مسالمت آمیز اجتماعی و تحقق رفاه و آسایش عمومی نیازمند رعایت ارزش‌های حقوق بشری مثل آزادی، برابری، عدالت و احترام متقابل است.
 
در اطلاعیه‌ای که توسط پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست اجرائیه دولت افغانستان منتشر شده است، عبدالله مهم‌ترین مانع تحقق حقوق بشر٬ گروه‌های تروریستی مثل القاعده و گروه نو ظهور داعش دانست که با کشتن زنان و کودکان حقوق بشر را نقض می‌کنند.
 
عبدالله افزود: تروریسم، وابسته و متعهد به هیچ قوم، ملت، مذهب و جغرافیایی خاص نیست٬ بلکه یک تهدید جهانی در برابر ارزش‌های حقوق بشری و حقوق اساسی تمام بشریت است که افغانستان در خط مقدم جنگ با تروریسم قرار دارد.
 
وی با تأکید بر تامین حقوق اساسی شهروندان و حفظ ارزش‌های حقوق بشری در افغانستان خاطرنشان کرد: مبارزه برای محو خشونت علیه زنان را در افغانستان از اولویت‌های کاری دولت افغانستان است و در این رابطه اقدامات اساسی را انجام می‌دهد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *