"مطلع الفجر" عملیات غرورآفرین رزمندگان اسلام در گیلانغرب/تعداد نیروهای مردمی در این عملیات نسبت به سایر عملیات‌ها کمتر بود

13:37 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۰۵۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
اسماعیل کوثری گفت: به دلیل آنکه هنوز در سال 60 بسیج به آن شکلی که در اوایل دهه 60 ایجاد شد، شکل نگرفته بود و سازماندهی منظم و مدونی برای آن وجود نداشت، تعداد نیروهای مردمی در عملیات مطلع الفجر نسبت به سایر عملیات هایی که در آینده رزمندگان اسلام انجام دادند، کمتر بود.
اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم و از سرداران سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به بیستم آذر ماه، سالروز عملیات مطلع الفجر در سال 1360، این عملیات را عملیاتی غرورآفرین و نقطه اوج دلاوری های رزمندگان دانست و اظهار کرد: نتیجه عملیات پیروزمند مطلع الفجر تصرف و آزادسازی ارتفاعات چرمیان، سرتنان، دیزه کش، برآفتاب، تنگ کور، تنگ قاسم آباد، تنگ حاجیان، فریدون هوشیار، دشت گیلان، روستاهای گمار، بورسوار و دشت گیلانغرب بود.

وی افزود: در این عملیات از سوی کشورمان 11 گردان پیاده سپاه پاسداران، تیپ 58 ذوالفقار به استعداد 3 گردان، گردان های 211 و 265 زرهی و یک گردان از گردان 290 زرهی از ارتش و یک گردان ژاندارمری حضور داشتند.

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: یکی از فرماندهانی که در جریان عملیات مطلع الفجر به مقام شهادت رسید، "شهید غلامعلی پیچک" بود که در آن منطقه سابقه بسیار خوبی از روز آغاز جنگ تحمیلی داشت.

کوثری یادآور شد: شهید پیچک پس از اعزام نیروها به نقطه رهایی به همراه شهید حاج علی رضا موحد دانش و یکی دو نفر از همرزمانش برای انجام آخرین شناسایی، عازم ارتفاعات «برآفتاب» شد که در آنجا مورد اصابت دو گلوله از ناحیه سینه و گردن قرار گرفت و به مقام شهادت رسید.

وی همچنین با بیان اینکه بعد از فرار بنی صدر از کشور بود که نیروی های بسیج مردمی به سمت جبهه های نبر حق علیه باطل سرازیر شدند خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه هنوز در سال 60 بسیج به آن شکلی که در اوایل دهه 60 ایجاد شد، شکل نگرفته بود و سازماندهی منظم و مدونی برای آن وجود نداشت، تعداد نیروهای مردمی در عملیات مطلع الفجر نسبت به سایر عملیات هایی که در آینده رزمندگان اسلام انجام دادند، کمتر بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *