اخیرا هر کس رئیس‌جمهور میشود بلافاصله فیلسوف میشود/ کم‌عقل‌تر از نوکرهای آمریکا و انگلیس در خلیج فارس نمیتوان پیدا کرد/ معقول‌ترین چارچوب، اعدام سطوح بالای قاچاق و پخش مواد مخدر و تخفیف در سطوح پایینتر است/تفکر سکولار و لیبرال، خطری مهلک و مبنایی غلط

15:32 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۰۰۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
لاریجانی گفت: خداوند را شاکر هستم که شجره طیبه ای که در زمان شهید بهشتی غرس شد امروز در قالب دانشکده علوم قضائی به ثمر نشسته است.
امیدواریم دانشکده علوم قضائی به یکی از مراکز موفق علمی کشور تبدیل شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسمی که ظهر امروز(یکشنبه 21 آذر) به مناسبت روز دانشجو در دانشکده علوم قضائی برگزار شد، با بیان اینکه خداوند را شاکر هستم که شجره طیبه ای که در زمان شهید بهشتی غرس شد امروز در قالب دانشکده علوم قضائی به ثمر نشسته است اظهار کرد: بیش از 20 سال است که با آقای شریعت باقری(رئیس دانشکده) آشنا هستیم و کار می کنیم و ان شاء الله امیدواریم که در آینده این دانشکده به یکی از مراکز موفق علمی کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه نعمت"بودن و وجود" ، انسانیت و همچنین هدایت از مهمترین نعمت های خداوند به انسان است، اظهار کرد: بصیرت نقطه مقابل کور دلی است و این بصیرت در سرتاسر وجود انسان موجود است. علامت بصیرت، معرفت و شناخت خداوند متعال است و بصیرت در مکتب اهل بیت از مسیر تفقه در دین عبور می کند و تفقه نیز در دین به ثقلین وصل است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه  با بیان اینکه تدین در مکتب اهل بیت اقامه دارد، عنوان کرد: اقامه دین منحصر به حوزه خصوصی نیست؛ هابرماس می گوید برای اینکه دین را از حکومت جدا کنیم، باید امور را به دو حوزه خصوصی و عمومی تقسیم کرد و دین را مربوط به حوزه خصوصی دانست؛ متاسفانه این نوع تفکر تبلیغ هم می شود، در حالی که در مکتب اهل بیت مردود است.

وی افزود: یکی از نحله های تفکری که امروز در ایران و جهان اسلام تبلیغ می شود، تلقی سکولار از حکومت است؛ یکی می گوید ما نمی خواهیم مردم را به زور به بهشت ببریم؛ دیگری می گوید، زده شدن مردم از دین به خاطر اقامه آن است و دیگری می گوید، اینقدر حلال و حرام نکنید؛ اینها ناشی از یک نگرشی است که در دهه هفتاد در مملکت ما رواج پیدا کرد. در آنجا رسما گروهی سیاسی پیدا شد که معتقد بود دین باید عرفی باشد و حکومت ربطی به دین ندارد، گروهی دیگر نیز قبل از آنها می گفتند کار دین تنها باید به امام زمان (عج) وصل باشد؛ مکتب اهل بیت با هر دوی این تلقی ها تعارض دارد، در مکتب اهل بیت هم حب و هم بغض ، باید فی الله باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه در روایت آمده که نماز و روزه تمام نیست، مگر آنکه به ولایت پایبندی وجود داشته باشد، تصریح کرد: اقامه دین از اقامه صلاة فراتر است و اقامه صلاة هم به ولایت مربوط است.

وی با بیان اینکه مشروعیت حکومت، دانستن مصداق ولایت و همچنین پیروی از آن مصداق، از جمله ارکان ولایت  است، گفت: ولایت فقیه بیان قاعده مشروعیت سیطره است؛ یکی از شعارهای ما در انقلاب وحدت است و این وحدت به معنای فکر مقاران است اما برخی از  برادران اهل سنت می گویند ولایت به شروط اجماع،وصایت، شهادت ریش سفید ها و قیام به سیف بستگی دارد. ما با مشاهده این صحبت ها می فهیم که مشکلات اهل سنت از کجا ناشی می شود.

محمد جواد لاریجانی افزود: اخیرا وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که در جریانات اخیر، 10 هزار داعشی کشته شده است یعنی کسانی که می توانستند برای اسلام صحیح، جان فشانی کنند خنجر به دست گرفتند و هم دیگران را کشتند و هم خود را به کشتن دادند؛ برای غرب صهیونیستی، هیچ چیز شیرین تر از این نیست که مسلمانان مستعد کشته شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، مکتب بزرگ اهل بیت را احیا کرد، گفت: آن اوایل عده ای شک داشتند، برخی می گفتند اسلام دینی مندرس و کهنه است و نمی توان با آن تمدن ساخت.  بعد از مدتی اینها دیدند که ایران پیشرفته ترین کشور منطقه است.

لاریجانی با بیان اینکه مشکل غرب با ما این است که نظام ما نظام اسلامی است، تصریح کرد: براساس ادعای کسانی که مولف و مدافع حقوق بشر در غرب هستند، جمهوری اسلامی ایران حق ندارد براساس اسلام، یک نظام مدنی درست کند. آنها این حق را از ما می گیرند و اسلام از نظر آنها مرفوض است. آنها بزرگترین و مهمترین حق ما را ازاله می کنند. دعوای ما با آنها در حقوق بشر تنها بر همین مبنا است. در حالی که حق مسلم ما است، براساس عقلانیت اسلامی یک نظام مدنی را شکل دهیم آنها مخالفت می کنند و می گویند حقوق بشر اسلامی، مخالف جهان شمولی و فردیت انسان است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به صحبت های نخست وزیر انگلیس در اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج فارس، گفت: اینکه نخست وزیر انگلیس یا رئیس جمهور آمریکا علیه ما حرفی بزنند، صحبت آنها ملاک عزت ما نیست؛ ببینید که نوکرهای آنها چگونه هستند. جمع می شوند در خلیج فارس و در بحرین مظلوم تا آن خانم (نخست وزیر انگلیس) به ایران حمله کند؛ یعنی اینکه آن نوکرها نیاز دارند که او بیاید و به ایران حمله کنند و بعد هم 16 هزار میلیارد پوند به آنها اسلحه بفروشد، کم عقل تر از اینها را از کجا میتوانند گیر بیاورند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *