"هند و ویتنام" توافقنامه همکاری هسته ای غیر نظامی امضا کردند

21:00 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۹۴۴
توافقنامه همکاری هسته ای غیر نظامی روز شنبه بین "شکار باسو" معاون سازمان انرژی هسته ای هند و فام کنگ معاون وزیر علوم و تکنولوژی ویتنام امضا شد.
به گزارش سرویس بین الملل این توافقنامه در حضور نارندرا مودی نخست وزیر هند و نگوین تی کیم نگان رئیس جمهوری ویتنام در دهلی نو به امضا رسید.
 
نارندرا مودی نخست وزیر هند در این دیدار با تاکید بر همکاری هسته ای غیر نظامی بین هند و ویتنام تصریح کرد امضای این توافقنامه همکاری راهبردی بین دو کشور را افزایش می دهد.

وی با استقبال از افزایش همکاری پارلمانی بین هند و ویتنام افزود: پارلمان های دو کشور می توانند گام مهمی در گسترش روابط بین دو کشور ایفا کنند.

نگوین تی کیم نگان رئیس جمهوری ویتنام نیز در این دیدار گفت توافقنامه همکاری هسته ای غیر نظامی بین هند و ویتنام باعث آغاز همکاری راهبردی در زمینه انرژی هسته ای صلح آمیز می شود.

هند و ویتنام همچنین توافقنامه همکاری در زمینه ارتباطات هوانوردی، همکاری مشترک در زمینه انرژی و افزایش تعاملات پارلمانی را امضا کردند.

نگوین تی کیم نگان رئیس جمهوری ویتنام روز گذشته در صدر یک هیات پارلمانی برای سفری سه روزه و گفت وگو با مقامات عالیرتبه هند وارد دهلی نو شد.

ویتنام چهاردهمین کشوری است که هند با آن توافقنامه همکاری هسته ای غیر نظامی امضا کرده است.

دو کشور پیش از این در سال 1986 در زمینه آموزش در زمینه همکاری هسته ای غیر نظامی توافقنامه ای امضا کرده بودند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *