هشدار نسبت به تخلیه فاضلاب تانکری به حوزه کشف رود/ خودروهای متخلف توقیف می‌شوند

9:23 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۸۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شریعت یار گفت: دادسرای عمومی وانقلاب مشهد از نیمه آذرماه به دستگاه‌های مسئول هفتاد روز فرصت داد تا تمهیدات لازم را در عدم تخلیه فاضلاب به رودخانه بیندیشند، در غیر این صورت مسئولین مربوطه برابر قانون باید پاسخگوی وظایف خود باشند.
سید هادی شریعت یار معاون دادستان عمومی وانقلاب مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با بیان این مطلب که بنا به گزارشات واصله تخلیه فاضلاب تانکری به حوزه کشف رود همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: دادسرای عمومی وانقلاب مشهد با توجه به اهمیت سلامت مردم که مشکلات بهداشتی و زیست محیطی رودخانه کشف رود آنان را تهدید میکرد، از سال 1390 به طور جدی به موضوع ورود پیدا کرد و بحمدالله تاکنون دستگاه‌های مسئول به بخشی از وظایف خود عمل کردند.

وی گفت: با ورورد دادسرا و دستگاه‌های مسئول خوشبختانه مشکلات بهداشتی و زیست محیطی این رودخانه کمتر شده است اما همچنان برخی از موضوعات با گذشت مدت زمان زیادی هنوز حل نشده است که از جمله می توان به وضعیت نابسامان تخلیه فاضلاب تانکری در حوزه کشف رود اشاره کرد.  

وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول باید سریعاً نسبت به ساماندهی این تانکرها اقدام کنند و اجازه تخلیه فاضلاب خام را در حوزه کشف رود ندهند.

این مقام قضایی اظهار کرد: در همین راستا دادسرای عمومی وانقلاب مشهد از نیمه آذرماه به دستگاه‌های مسئول هفتاد روز فرصت داد تا تمهیدات لازم را بیندیشند در غیر این صورت به پلیس راه و نیروی انتظامی اعلام شده است بعد از اتمام این مدت خودروهایی که قصد تخلیه فاضلاب در حاشیه کشف رود را دارند توقیف کنند و قطعاً مسئولین مربوطه نیز برابر قانون باید پاسخگوی وظایف خود باشند.

معاون دادستان عمومی وانقلاب مشهد تصریح کرد: این موضوع نیز به اتحادیه مربوطه نیز اعلام شده است و این اتحادیه وظیفه دارد اعضای خود را از موضوع مطلع کند. لذا چنانچه موضوع تخلیه فاضلاب خام تانکری در حاشیه کشف رود ادامه پیدا کند با مالکین و رانندگان این خودروها برخورد و خودروی آنها توقیف خواهد شد.

شریعت یار در پایان از سمن ها نیز خواست این موضوع که مطالبه جدی مردم است را از دستگاه‌های مسئول مطالبه و پیگیری کنند و گزارشات خود را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد اعلام کنند.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *