ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر

5:20 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۶۹۹
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
تحقیقی جدید نشان می دهد نیمی از گونه های جانوری نمی توانند خود را با تغییرات آب و هوایی تطبیق دهند، به این ترتیب احتمال دارد ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر به وقوع بپیوندد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مهر به نقل از ایندپندنت نوشت: براساس تحقیق «جان واینز» یکی از زیست شناسان برتر جهان، انقراض ۴۷ درصد از هزار گونه حیوانات در نقاط مختلف جهان به تغییرات آب هوایی مربوط است. همچنین جمعیت حیوانات در مکانی که قبلا زندگی می کردند نیز کاهش یافته است.

پروفسور واینز دراین باره می گوید: نشانه های انقراض گونه های حیوانی در آینده بسیار جدی است. زیرا تحقیقات نشان می دهد، درشرایط کنونی که تغییرات ناچیز آب و هوایی به وجود آمد، حیوانات و گیاهان برای حفظ بقای خود تقلا می کنند.

او مطالعات علمی مربوط به ۹۷۶ گونه مختلف حیوانی در جهان را یک بار حدود ۵۰ سال قبل و یک مرتبه دیگر طی ۱۰ گذشته، مطالعه کرده است. واینز در این باره می گوید:  تقریبا هر گونه جانوری را که بررسی کردم، به طور محلی منقرض شده است. یا به عبارت دیگر اثری از آن در محلی که قبلا زندگی می کرده، وجود ندارد. این رویدادها فقط به دلیل تغییری ناچیز در وضعیت آب و هوایی اتفاق افتاده است اما با افزایش گرمای زمین در قرن آینده این تغییرات دو تا پنج برابر خواهد شد.

تاکنون دمای زمین  یک درجه سانتیگراد گرمتر از دوران ماقبل انقلاب صنعتی است، اما پیش بینی می شود اگر هیچ فعالیتی برای کاهش گازهای گلخانه ای انجام نشود، دمای زمین تا ۲۱۰۰ میلادی به ۲.۶ تا ۴.۸ درجه سانتیگراد برسد.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *