انجام پژوهش‌های کاربردی با هدف حل مشکلات اجتماعی

11:39 - 19 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۵۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مرتضوی گفت: پژوهش یا تحقیق یکی از اساسی‌ترین نیازهای اصلی پیشرفت یک جامعه در عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، یکی از اضلاع مهم آن است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی در بازدید از نمایشگاه پژوهش خواستار انجام پژوهش های کاربردی با هدف حل مشکلات اجتماعی شد.

وی در بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری با حضور در غرفه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان خراسان رضوی گفت: پژوهش یا تحقیق یکی از اساسی ترین نیازهای اصلی پیشرفت یک جامعه در عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، یکی از اضلاع مهم آن است.

این مقام مسئول افزود: تحقیق یا پژوهش باید با واقعیت‌ها و نیازهای یک جامعه تطبیق داشته باشد، در این صورت می‌توان نسبت به کشف واقعیت‌ها و تفسیر درست از نیازها گام برداشت.

وی قدرت و استقلال در یک کشور را بر پایه پژوهش و تحقیق و النهایه یک برنامه ریزی دقیق، اصولی و هدفمند دانست و با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت « مد ظله العالی» پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی را گام برداشتن در سه عرصه اندیشه، علم و تجربه دانست.

در این بازدید مقرر شد در حوزه های صنعت و کارآفرینی، انرژی، فرهنگی اجتماعی، دینی، اعتقادی، فضای مجازی و غیره، همکاری‌های مشترکی بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سازمانها و دستگاه‌های مختلف صورت پذیرد.

گفتنی است در غرفه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی روزانه چهار مشاور حقوقی از قضات فرهیخته، اساتید مجرب وکلاء و مشاورین و روانشناسان و مددکاران اجتماعی، ارشادات و راهنمایی‌های لازم به شهروندان دارند و قریب به  10 هزار بروشور با موضوعات مختلف حقوقی، روان شناسی، مددکاری، خانواده و غیره بین مراجعین توزیع شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *