وضع کیفی نوازندگان ارکستر سمفونیک خوب شده است

23:50 - 18 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۳۹۸
رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: وضع کیفی نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در حال حاضر بسیار خوب شده است، به گونه یی که سرم را با افتخار بالا می گیرم.
به گزارش گروه فرهنگی ، برنامه «چشم شب روشن» با اجرای محمد صالح علا و با حضور رضا مهدوی، پژوهشگر موسیقی، به گفت و گو با شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران اختصاص داشت.

روحانی در بخشی از این برنامه گفت: مسئولیت مهم رهبر ارکستر آن است که برنامه و قطعه های موسیقی انتخابی اش، مربوط به جامعه ی آن ارکستر باشد. برای مثال، اگر کنسرتی در تهران داشته باشیم، قطعه هایی را انتخاب می کنیم که با فرهنگ مردمان ما سازگار است.

وی افزود: به دلیل جذابیت این نوع موسیقی برای مردم، مخاطبان از آن استقبال می کنند. همچنین وضع کیفی نوازندگان ارکستر در حال حاضر بسیار خوب شده است، به گونه یی که سرم را با افتخار بالا می گیرم.

روحانی با اشاره به تصویری شدن کنسرت هایش گفت: یکی از خواسته هایم ضبط صوتی و تصویری برنامه های ما برای عرضه بود که هم به شناساندن ارکستر سمفونیک تهران کمک می کند و هم اینکه موزیسین ها می توانند ببینند ارکستر سمفونیک با چه کیفیتی اجرا می کند. قضیه ی اجرای ارکستر سمفونیک با ضبط موسیقی در استودیو کاملاً متفاوت است؛ چون در استودیو امکان ضبط محدود است.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم اجرای زنده را عرضه کنیم، باید سطح کیفی ارکستر به جایگاه مطلوبی رسیده باشد. با افتخار می توانم بگویم که نخستین لوح فشرده ی صوتی و تصویری ما عرضه شده است.

«چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت 23 از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *