خانه سرود بسیج کشور گشایش می یابد

0:20 - 19 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۳۹۶
رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: در سومین جشنواره سرودهای حماسی بسیج و نغمه های انقلابی، اولین خانه سرود بسیج ایجاد شده و شب های موسیقی شیراز به اجرای عموم در می آید.
به گزارش گروه فرهنگی ، غلامرضا منتظری در نشست خبری سومین جشنواره سرودهای حماسی سازمان بسیج هنرمندان اظهار کرد: این جشنواره از 26 تا 29 اذر سال جاری مصادف با سالروز ولادت حضرت رسوال گرامی اسلام برگزار می شود.

وی افزود: افتتاحیه جشنواره در شاهچراغ شیراز بوده و در بخش ویژه اجرای عموم نیز برنامه «شب های موسیقی» به مدت سه شب اجرا خواهد شد.

منتظری تصریح کرد: تاکنون در شهرستان شیراز 570 اثر به دبیرخانه رسیده که شامل سرود، سنتی، پاپ و موسیقی های قومی - محلی می شود.

وی ادامه داد: هرشب 2 سرود حماسی و انقلابی اجرا شده و از یک پیشکسوت موسیقی انقلابی مثل رضا رویگری خواننده سرود حماسی « ایران ایران » تجلیل خواهد شد.

منتظری اجرای یک برنامه موسیقی از لبنان را از بخش های قابل توجه سومین دوره این جشنواره برشمرد و اضافه کرد: ارائه موسیقی انقلابی توسط هنرمندان پیشکسوت انقلابی مانند محمد گلریز و اسفندیارقره باغی و معرفی پدیده های موسیقی انقلابی جوان و همچنین اجرای یکی از چهره ملی موسیقی در هر شب جشنواره از دیگر بخش های مورد تاکید است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان عنوان کرد: افتتاح نخستین خانه سرود و نخستین خانه صنایع دستی هنرمندان بسیج از برجسته ترین نکات حائز اهمیت این جشنواره است؛ ضمن اینکه10 گروه شاخص جشنواره برنامه هایشان ضبط تلویزیونی می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *