بودجه ویژه ای برای اشاعه نماز به دستگاه ها باید اختصاص یابد

1:00 - 19 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۳۹۴
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به جایگاه وحدت آفرین نمازجماعت، گفت: وزارتخانه ها و تمام دستگاه ها باید برای گسترش و اشاعه فرهنگ نماز، بودجه ویژه اختصاص دهند.
به گزارش گروه فرهنگی ، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتیدر بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در محمد شهر کرج گفت: مقام معظم رهبری همواره در خصوص بحث نماز تاکید ویژه داشته اند چرا که اگر مقوله نماز در کشور رشد نکند توسعه صنعتی، اقتصادی و سیاسی نخواهیم داشت . 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: با گسترش فضاهای مجازی و ماهواره ها نیازمند این هستیم که هر وزارتخانه ای بودجه نماز را تعیین کند. 

وی با بیان اینکه نباید در اشاعه نماز کوتاهی صورت گیرد ، گفت: همه مدیران و مسئولان باید دراین زمینه به وظایف خود عمل کرده و کوتاهی نشود. 

قرائتی گفت: حوزه های علمیه نیز باید شیوه دعوت نسل جدید را به نماز آموزش ببینند و فراگیری شیوه های دعوت باید درس الزامی و اجباری برای طلبه ها شود. 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان نیز که تربیت نسل آینده در اختیار افرادی است که در این دانشگاه آموزش می بینند باید شیوه دعوت نسل جدید به نماز را درقالب کتب درسی به آنها آموزش دهد. 

وی ارتباط تنگاتنگ بین نسل جدید و ائمه جمعه و جماعات را ضروری دانست و گفت: باید بدانیم که با وجود این همه فضای مجازی چه اقداماتی باید انجام دهیم تا بتوانیم نسل نو را در یابیم. 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به اینکه نماز جماعت قوی ترین عامل وحدت است، اظهار داشت:این مساله که نماز مفاسد اجتماعی را کاهش می دهد موضوع کاملا روشنی است و اشاعه نماز موجب کاهش مفاسدی چون فروپاشی خانواده ها، سرقت، تفرقه بین لهجه ها، قومیت ها، احزاب و سیاسیون می شود. 

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *