رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استان مرکزی در حوزه عملکردی اقتصاد مقاومتی رتبه دوم کشور شد

23:40 - 18 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۳۱۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در حوزه عملکردی اقتصاد مقاومتی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
استان مرکزی در حوزه عملکردی اقتصاد مقاومتی رتبه دوم کشور شد
به گزارش گروه سیاسی ، محمود زمانی قمی در حاشیه بازدید از سه واحد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: متأسفانه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان آن طور که باید و شاید به بخش کشاورزی و زیربخش‌های مرتبط با آن توجه نشده، که امروز به منظور رفع این نقیصه بازدید از واحدهای کشاورزی استان در دستور کار اعضای ستاد قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این راستا از شرکت زرین خوشه به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه کشاورزی استان بازدید کردیم، ادامه داد: این شرکت توانسته با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب میزان تولید را از 17 تن شیر در روز به بیش از 41 تن افزایش دهد و 800 هکتار زمین را به سیستم آبیاری نوین مجهز کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح توسعه این واحد دامداری ارائه شده که با این اقدام با افزایش 2 هزار و 500 رأس گوسفند به پنج هزار رأس توسعه خواهد یافت.

زمانی قمی افزود: یک شرکت فعال در حوزه ساخت ماشین‌آلات آبیاری نوین نیز مورد بازدید قرار گرفت، همچنین در حال حاضر با راه‌اندازی دو شرکت ساخت این نوع ماشین آلات در اراک و یک شرکت در ساوه نیاز کشور به واردات این نوع ماشین برطرف شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بهترین نوع ماشین‌آلات آبیاری نوین و علمی در این واحد تولید می‌شود که باید تلاش شود علاوه بر تأمین داخلی زمینه صادرات این ماشین‌آلات را نیز فراهم کرد.

استاندار مرکزی گفت: یک مجموعه دامداری نیز امروز مورد بازدید قرار گرفت که این واحد ظرفیت پرورش 500 رأس دام را دارد که امیدواریم با نهایی شدن طرح توسعه این واحد نیز به صورت صد درصد وارد عرصه فعالیت در حوزه کشاورزی شود.

زمانی قمی اظهار کرد: استعداد استان مرکزی در حوزه کشاورزی و دامداری بسیار بالا است و باید در کنار توجه به صنعت بخش کشاورزی نیز مورد توجه برنامه‌ریزان امر قرار گیرد.

وی ادامه داد: استان مرکزی در حوزه عملکردی اقتصاد مقاومتی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است و امیدواریم در این راه به موفقیت‌های بیشتری برسیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *