حمایت کامل ژاپن از اجرای برجام

15:55 - 17 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۱۷۹
دسته بندی: سیاست
وزیر خارجه ژاپن در دیدار همتای ایرانی خود ضمن اعلام حمایت کامل توکیو از اجرای برجام درباره ایجاد شورای همکاری بین دو کشور و مشارکت ژاپن در نوسازی نیروگاه‌های حرارتی ایران گفت‌وگو کرد.
حمایت کامل ژاپن از اجرای برجامبه گزارش گروه سیاسی ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ژاپنی در توکیو به سر می‌برد، در دیدار با فومیو کیشیدا درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص سفر مقامات دو کشور، نقش دو کشور در جهت افزایش صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه، حمایت کامل ژاپن از اجرای برجام و همکاری این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی جهت تسهیل در اجرای برجام و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

ظریف در این ملاقات گفت: ایران به عنوان لنگرگاه ثبات و اعتدال در منطقه، از ژاپن انتظار دارد که از کشورهایی که با آنها در تماس می‌باشد بخواهد که از کمک به تروریست‌ها خودداری کنند.

وزیر خارجه کشورمان همچنان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری به صورت سه جانبه با افغانستان و ژاپن جهت ایجاد صلح و ثبات در افغانستان را اعلام کرد و اظهار داشت: ایران بر این باور است توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در افغانستان موجب کاهش زمینه فعالیت تروریست‌ها و ارتقای صلح و ثبات در این کشور خواهد شد.

ایجاد شورای همکاری بین ایران و ژاپن، مشارکت ژاپن در نوسازی نیروگاه‌های حرارتی و ساخت بیمارستان با تکنولوژی‌های مدرن در ایران، توسعه بندر چابهار، ایجاد خطوط اعتباری، مساعدت طرف ژاپنی برای رفع موانع بانکی و تسهیل ارتباطات بانکی بین دو کشور و ایجاد نقشه راه جهت اولویت بندی پروژه‌های اقتصادی از جمله دیگر موضوعاتی بود که در این ملاقات مورد تبادل نظر و رایزنی طرفین قرار گرفت.

وزرای خارجه دو کشور پس از این دیدار در نشستی خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *