ساماندهی ابلاغ‌ها، از اطاله دادرسی می‌کاهد

20:30 - 17 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۱۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام قدرتی در دوره آموزشی که به منظور آشنایی قضات و کارکنان حوزه‌های قضایی و شوراهای حل اختلاف با ابلاغ الکترونیکی برگزار شد گفت: ساماندهی ابلاغ‌ها، از اطاله دادرسی می‌کاهد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در دوره آموزشی که به منظور آشنایی قضات و کارکنان حوزه‌های قضایی و شوراهای حل اختلاف با ابلاغ الکترونیکی برگزار شد،گفت: ساماندهی ابلاغ ها از اطاله دادرسی می کاهد.

 وی گفت: جریان دادرسی همانند یک پازل است که برای تکمیل آن باید تمامی اجزا در جای خود قرار گرفته باشند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه ابلاغ اوراق قضایی به عنوان یک امر مهم و یک ضرورت در جریان دادرسی است اظهار کرد: اگر بتوانیم این امر مهم را ساماندهی کنیم از اطاله دادرسی پیشگیری کرده ایم ؛ اگر ابلاغ واقعی باشد، رای صادره حضوری خواهد بود و یک مرحله در دادرسی حذف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی یک انقلاب و تحول ارزشمند در پروسه دادرسی است خاطر نشان کرد: افزایش سرعت ابلاغ، پیشگیری از سوء استفاده های مالی و اخلاقی، پیشگیری از هزینه های گزاف، کاهش رفت و آمدها و ... برخی از مزایای دیگر اجرای این طرح است که کمک شایانی به مردم خواهد کرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان خراسان شمالی نیز با اشاره به نحوه ایجاد حساب کاربری و چگونگی استفاده از آن گفت: این طرح تحول بزرگی در قوه قضائیه ایجاد خواهد کرد و ما را یک گام به عدالت الکترونیکی نزدیک تر می‌کند.

عباس علاییان اضافه کرد: همه مراجعین می توانند از طریق مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و دفاتر مرجع قضایی و یا با استفاده از سامانه ثنا برای خود حساب کاربری ایجاد کرده و با ثبت شماره تلفن همراه خود از طریق پیامک در جریان روند دادرسی پرونده خود قرار بگیرند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *