تکمیل مسکن مهر شهرهای جدید با استفاده از منابع داخلی

5:15 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۲۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه با هدف کمک به متقاضیان در تکمیل سایت‌ مسکن مهر شهرهای جدید از منابع داخلی کمک خواهیم گرفت گفت: قطعا نباید در اجرای طرح‌ها خود را به طور کامل وابسته به دولت بدانیم. ما باید بتوانیم با روش‌های جدید مالی و سرمایه‌های بخش خصوصی چه در سطح داخلی و چه خارجی نیازهای خود در این بخش را مرتفع سازیم.
به گزارش گروه اقتصاد ،محسن نریمان  در خصوص آخرین وضعیت شهرهای جدید در کشور بیان کرد: درحال حاضر اولویت ما در رسیدگی به درآمدهای شرکت‌ها و تکمیل پروژه مسکن مهر در شهرهای جدید کشور است. براساس گزارشی که در روزهای اخیر از سوی مدیران عامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام شد ما تا پایان سال جاری بخش دیگری از سایت مسکن مهر در این مناطق را به متقاضیان تحویل خواهیم داد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در این‌باره اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با مصوبات و دستوراتی که ازسوی مقام عالی وزارت و دولتمردان محترم در اختیار داریم، در اجرای طرح‌های زیربنایی، روبنایی، آماده سازی و حتی محوطه‌ساری به کمک مشتری‌ها آمده و از طریق منابع داخلی شرکت بتوانیم کمک آن‌ها باشیم.
 
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این مطلب که تلاش می‌کنیم در حال حاضر بخشی از فعالیت‌های آماده‌سازی را با کمک اعتبارات داخلی شرکت‌ها و از طریق فروش اراضی، تهاتر و اعمال مدیریت دارایی‌ها انجام بدهیم گفت: در راستای جمعیت‌پذیری که هم‌اکنون درحال انجام است باید طرح‌های زیربنایی و روبنایی را با مشارکت مردم و از طریق تصمیمات هیئت مدیره و مصوبات مجمع عمومی این شرکت‌ها انجام دهیم.
 
وی در ادامه افزود: هم‌اکنون بخش سرمایه‌گذاری شرکت عمران شهرهای جدید در ساخت فضاهای آموزشی، گردشگری، خدماتی، تجاری، فرهنگی از طریق مشارکت با مردم در راستای تکمیل پروژه مسکن مهر بسیار فعال است.
 
نریمان با بیان این مطلب که جلساتی در این خصوص به طور مرتب برگزار شده و کمیته‌های مشخصی در این بخش فعالیت می‌کنند گفت: بدون شک تلاش ما این است تا در پیشبرد پروژه‌ها و ساخت آزادراه‌ها تا جای ممکن به اعتبارات دولتی وابسته نبوده و از سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تأکید کرد: در دیگر موارد و پروژه‌ها مانند فضاهای تجاری، فرهنگی و ورزشی نیز تمایل داریم با مشارکت بخش خصوصی پروژه‌ها را پیش برده و تکمیل کنیم. درحال حاضر نیز در مرحله بررسی طرح‌ها و توجیه اقتصادی آن‌ها هستیم که در صورت تصویب با کمک اعتبارات و سرمایه‌های موجود شروع به اجرای آن‌ها خواهیم کرد.
 
نریمان با تأکید بر ضرورت توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در اجرای پروژه‌ها افزود: قطعا نباید در اجرای طرح‌ها خود را به طور کامل وابسته به دولت بدانیم. ما باید بتوانیم با روش‌های جدید مالی و سرمایه‌های بخش خصوصی چه در سطح داخلی و چه خارجی نیازهای خود در این بخش را مرتفع سازیم.
 
این مقام مسئول همچنین در پایان با اشاره به وجود واحدهای فاقد متقاضی در سایت‌های مسکن مهر کشور نیز بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید همکاری داشته باشند برخی از واحدها در آستانه اتمام است و باید خدمات زیربنایی آب ، برق، گاز و... تامین شود تا تحویل متقاضیان دهیم.  
 
وی ادامه داد: به مردم قول می‌دهیم مسکن مهر را به اتمام برسانیم اما باید عزم ملی وجود داشته باشد زیرا تنها متولی مسکن مهر وزارت راه وشهرسازی نیست و مردم باید به تعهدات مالی خود عمل کنند.
 
نریمان در انتها خاطر نشان کرد: از متقاضیان خواهش می‌کنیم تا به تعهداتشان عمل کنند تا با تصویب شورای مسکن استان‌ها افراد متقاضی خوش حساب و بد حساب جابه‌جا نشوند.




محمد جعفری
|
-
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
چرا گناه بی توجهی خود را به گردن مردم می اندازید؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *