بحران ایتالیا به زودی تمام کشورهای اروپایی را در بر می‌گیرد/اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی

11:06 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۰۰۴
پایگاه تحلیلی «دبلیواس دبلیواس» در گزارشی نوشت که همه‌پرسی اخیر ایتالیا نتیجه بحران اقتصادی و سیستم بانکی این کشور است و این بحران تنها منحصر به ایتالیا نیست بلکه دیر یا زود تمام کشورهای اروپا با چنین بحرانی درگیر خواهند شد.
بحران ایتالیا به زودی تمام کشورهای اروپایی را در می‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه تحلیلی-خبری «دبیلواس‌دبیلواس» در تحلیل چرایی برگزاری همه‌پرسی نخست‌وزیر ایتالیا برای تغییر قانون اساسی این کشور ضمن بیان اینکه همه‌پرسی ایتالیا مورد حمایت تمام نخبگان حاکم کشورهای اروپایی است  نوشت: کشورهای اروپایی هم‌اکنون در رکود اقتصادی کامل قرار دارند و بانک های ایتالیایی با صدها میلیارد بدهی مواجه هستند.

این پایگاه تحلیلی در تحلیل وضعیت کنونی ایتالیا و کشورهای اروپایی می‌افزاید: رکود اقتصادی عمیقی که درحال حاضر درسراسر قاره درجریان است نتیجه اجرا شدن یک‌د هه سیاست های ریاضتی وحشتناک و قطع همه نوع حمایت اجتماعی از سوی دولت و فشار هرچه بیشتر به طبقات پایین است.

«دبیلواس دبیلو اس» می‌افزاید بحران سیستم اقتصادی ایتالیا  تنها منحصر به این کشور نیست بلکه تمام کشورهای اروپایی درگیر چنین بحرانی هستند.

نویسنده مطلب «دبیلواس دبیلواس» بر این عقیده است که آنچه که هم‌اکنون در عرصه سیاست جهانی درجریان است را می‌توان تحت عنوان تنش و تضاد بین نظام دولت-ملت و اقتصاد جهانی نام برد که این تنش بیشتر خود را در فروپاشی مؤسسات نظم پساجنگ جهانی دوم و در اروپا بیشتر در بحران اتحادیه اروپا نشان می دهد.

پس ازخروج انگیس از اتحادیه اروپا به احتمال زیاد در ایتالیا نیز یک دولت ضد اتحادیه اروپا روی کار آید که مستقیما تجزیه اتحادیه اروپا و منطقه یوررو را در پی خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *