دهقان: نباید دروغ شبکه ضد انقلاب در خانه ملت مطرح شود/ لاریجانی:اتهام زدن به افراد آزادی بیان نیست/باید در مجلس مدرس از حرف حق حمایت کنیم نه ناحق

10:01 - 14 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۵۴۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
در ریاست جمهوری و دستگاه‌های دیگر نیز بودجه‌هایی وجود دارد و نمی توان گفت این بودجه ها به نام شخص است...دروغ بزرگی در رابطه با قوه قضاییه گفته شده است،به دلیل اینکه بنده اسناد را مشاهده کردم و هزارمیلیارد تومان به نام قوه قضاییه است و تعجب می‌کنم در مجلس با انگیزه‌های سیاسی دستگاه قضا را متهم می‌کنند...بدون شک زمانی که نماینده ای شئونات نمایندگی را رعایت نکرد این موضوع در هیئت نظارت و نمایندگان بررسی می شود لذا مسئله ای که شما در مجلس گفتید واقعیت ندارد...اینها بخشی از اظهاراتی بود که صبح امروز در مورد دروغ بزرگ حساب های قوه قضائیه در صحن علنی مجلس مطرح شد.

اظهاراتی که با انگیزه های سیاسی علیه رئیس دستگاه قضایی در مجلس مطرح شد قابل قبول نیست-گروه سیاسی:"محمد دهقانی" در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی،در تذکرشفاهی گفت:

دروغ بزرگی در رابطه با  قوه قضاییه گفته شده است،به دلیل اینکه بنده اسناد را مشاهده کردم و هزارمیلیارد تومان به نام قوه قضاییه است و تعجب می‌کنم در مجلس با انگیزه‌های سیاسی  دستگاه قضا را متهم می‌کنند.

حرف ضدانقلاب و شبکه‌های ضدانقلاب نباید در خانه ملت بازگو شود

وی گفت: بنده جزو پیشگامان انتقاد هستم، اما نباید از تریبون مجلس به یکی از قوا دروغ نسبت داده شود و حرف ضدانقلاب و شبکه‌های ضدانقلاب در خانه ملت بازگو شود و باید در چارچوب قانون حرکت شود و نباید به ابهامات زشت ضد انقلاب در مجلس پرداخته شود. 

 لاریجانی: به نماینده تهران گفتم نکته مطرح شده درست نیست/در تمام دستگاه ها این بودجه ها هست و نمی توان به شخص نسبت داد

 لاریجانی درخصوص تذکر دهقان مبنی براینکه نباید به قوه قضاییه تهمت زده می‌شد، گفت: من هم قبول دارم، آقایان صادقی، موذنی و رحیمی نزد من آمدند و بنده به آنها گفتم این نکته که گفتید صحیح نیست و از تریبون مجلس گفته شد.

رئیس مجلس افزود: هیچ کدام از حساب‌های مذکور،حساب شخصی نیست و من به این نمایندگان گفتم با اطلاع به شما اظهار می‌کنم که حساب‌ها شخصی نیست و حساب‌ها مربوط به قوه قضاییه است .
لاریجانی گفت:در ریاست جمهوری و دستگاه‌های دیگر نیز بودجه‌هایی وجود دارد و نمی توان گفت این بودجه ها به نام شخص است و موضوع بیان شده سوء تفاهم بود،البته من قبلا بیان کرده بودم که این را اصلاح کنند.

صحبت‌های شما متناسب با روابط بین قوا نیست

علی لاریجانی همچنین در بخشی دیگر از جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تهمت دوباره محمود صادقی به قوه قضائیه گفت: صحبت‌های شما متناسب با روابط بین قوا نیست، تذکری که شما در مجلس مبنی بر اینکه حقتان پایمال شده، بیان کردید بنده توضیح دادم که تذکر شما خطاب به وزیر اقتصاد را مشاهده کردم و شما بخشی از این مطالب را اکنون بیان کردید، شما بیان کردید که خطابتان به وزیر اقتصاد بود که براساس کدام ماده قانونی افتتاح این حساب قانونی بوده است؛اما درآن تذکر چیز دیگری را اضافه کردید که بیان کردید براساس کدام قانون به حساب شخصی این مبالغ واریز می‌شود؛این نکته محل اتهام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که وزیر اقتصاد توضیح می‌دهد که سایت‌ ضد انقلاب دروغ گفته و این پول‌ها در قوه قضاییه به نام قوه قضاییه است،افزود: از فرزند شهید صادقی توقع نمی‌رود که حرف‌های سایت ضد انقلاب را تأیید کند،زمانی که وزیر اقتصاد به صراحت اعلام می‌کند به این موضوع رسیدگی شده است.

لاریجانی در ادامه خطاب به صادقی تاکید کرد: اتهام زدن به افراد آزادی بیان نیست ما باید در مجلس مدرس از حرف حق حمایت کنیم نه از حرف ناحق.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم آبروی کسی در مجلس ریخته شود گفت: شما خودتان روحانی بودید و می دانید که حرمت یک مومن حرمت کعبه است لذا انتظار من از شما بعد از اظهارات بنده خطاب به شما وصحبتهایی که وزیر اقتصاد مطرح کرد این بود که صحبتهای خود را اصلاح می کردید ولی اینکار را نکردید.

رئیس مجلس تصریح کرد: بدون شک زمانی که نماینده ای شئونات نمایندگی را رعایت نکرد این موضوع در هیئت نظارت و نمایندگان بررسی می شود لذا مسئله ای که شما در مجلس گفتید واقعیت ندارد.

لاریجانی با بیان اینکه ساداتی نژاد نماینده مجلس اخبار منتشر شده در برخی از سایت ها را تکذیب کرده است گفت: وی تاکید داشته است که شاکی شما است و گفته است حرفهایی که از من زده اند دروغ است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *