چتر حمایتی دستگاه قضایی بر پروژه‌های عمرانی شهر کرمان

9:42 - 13 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۰۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد با بیان اینکه دستگاه قضایی از برنامه های عمرانی شهر کرمان حمایت خواهد کرد گفت: اجازه نخواهیم داد افرادی با بهانه های واهی و یا اقدامات خلاف قانون و مصالح عمومی، خللی در حوزه عمران شهری ایجاد کنند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از پروژه های عمرانی شهر کرمان گفت: دستگاه قضایی از برنامه های عمرانی شهر کرمان حمایت خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد افرادی با بهانه های واهی و یا اقدامات خلاف قانون و مصالح عمومی، خللی در حوزه عمران شهری ایجاد کنند.

وی افزود: امروز شاهد آنیم که گرد وخاک ازچهره سرمایه های گرانسنگ ومواریث ارزشمند فرهنگی شهرکهن کرمان در حال زدودن است.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان تصریح کرد:اهتمامی که مدیران شهری در عرصه احداث و توسعه معابر شهری و فضاهای تفریحی وگردشگری دارند قابل تقدیر و ستودنی است ومدیران خدوم علیرغم همه ی محدودیت های مالی و درآمدی که وجود دارد گام های بزرگی برداشته اند.

وی ادامه داد: امیدواریم روند عمرانی که شروع شده است بالندگی و شکوفایی بیشتری پیدا کند و شهروندان عزیز کرمانی بنحوی ملموس شاهد توسعه وعمران شهر خودشان باشد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان خاطرنشان ساخت: بدون مسئولیت پذیری شهروندان و مشارکت فعال آنان در تامین منابع درآمدی شهرداری ها این هدف دست یافتنی نخواهد بود

 این مقام قضایی در استان کرمان ادامه داد: همان اندازه که همکاری وهمراهی مردم در عمران شهری تاثیرگذار است،عدم همکاری مردم وایجاد مانع در برنامه های توسعه ای شهرداری می تواند ویرانگر و مخرب باشد.

موحد هشدار داد: ساخت و سازهای غیرمجاز،عدم رعایت اصول شهرسازی،عدم پرداخت مطالبات شهرداری و نظایر اینها منتهی به ناکارآمدی مدیریت شهری و عقب افتادگی بیشتر از کاروان رشد و توسعه ومحرومیت شهروندان از خدمات شهری و سرخوردگی از زندگی و فضای شهری خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد:احیاء و بازسازی میادین ، بازارها ، حمام ها ،کاروانسراها وسایر اماکن تاریخی شهر کهن کرمان اقدامی فوق العاده ارزشمندی است که این نسل و نسل های آینده از برکات آنها بهره مند خواهند شد.

موحد افزود: به نظر می رسد که اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا به لحاظ تنوع این اماکن و آسیب هایی که در ادوار گذشته دیده اند و مغفول واقع شده، سرآغاز راهی طولانی و پر فراز ونشیب است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان ادامه داد: فقط همکاری مردم و مشارکت بخش خصوصی است که می تواند این مسیر را کوتاه و بر کیفیت و سرعت اجرای برنامه ها بیفزاید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: حسب وظایفی که در ابعاد مختلف دستگاه قضائی دارد سعی می کنیم چتر حمایتی خود را بر اجرای برنامه های عمران شهری بگسترانیم.

وی تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد افرادی با بهانه های واهی و یا اقدامات خلاف قانون و مصالح عمومی،خللی در حوزه عمران شهری ایجاد کنند و تاکنون نیز این گونه بوده است.

این مقام ارشد قضائی ابراز کرد: همه دستگاه ها و مردم بایستی از برنامه های عمران شهری حمایت کنند تا عقب افتادگی هایی که وجود دارد جبران وچهره شهر کرمان ازجهات مختلف باشتاب متحول شود.

وی کرد: روحیه همکاری مردم نجیب کرمان با مدیران بخش های مختلف در حد فوق العاده ای وجود دارد و اگر در این حوزه خلاء احساس می شود مربوط به نحوه ارتباط گیری مدیران ومسئولان بامردم است.

موحد اضافه کرد: در عرصه مدیریت شهری هم اگر به صورت منطقی و مناسب مشارکت عمومی جلب گردد اتفاقات پایدار و ارزشمندی رخ خواهد داد واین ظرفیت وپتانسیل در کرمان وجود دارد بدین واسطه به جرات می توان گفت شهر کرمان در آینده ای نزدیک وضعیتی متفاوت با گذشته  و حال خواهد داشت.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *