حتی مردن موجر هم نمی تواند جوازی برای تخلیه نکردن ملک اجاره ای باشد

15:17 - 09 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۱۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اگر مالک ملک اجاره ای، فوت کند، آیا مستاجر می تواند پس از انقضای مدت قرارداد و به این بهانه که ودیعه اش دست موجر مانده و وارثان هم حاضر به پرداخت آن نشده اند، ملک را تخلیه نکند؟ کارشناسان وکیل آنلاین به این پرسش پاسخ داده اند.
به گزارش ، پرسش مخاطب وکیل آنلاین درباره فوت کردن موجر و تخلیه ملک از سوی مستاجر این است:

با سلام. من خانه ای را یک سال و نیم پیش رهن و اجاره کرده ام. صاحب خانه از دنیا رفته و فردی هم که ادعا می کند وارث اوست، ظاهرا هیچ اقدام قانونی انجام نمی دهد. چند بار اظهارنامه به آدرسی که در قرارداد هست، فرستادم تا با توجه به اتمام مدت اجاره پول رهنم را پس بگیرم که ظاهرا آدرس شناخته نمی شود. امروز مطلع شدم که منزل در رهن بانک ملی بوده و آن را به مزایده گذاشته اند که ناریخ آن چند روز دیگر است. با این شرایط تکلیف 50 میلیونی که یرای رهن خانه داده ام و خودم چه می شود و باید چکار کنم که بتوانم رهنم را پس بگیرم؟ ضمن اینکه فکر می کنم بدهی بانک بیشتر از فروش خانه است و هیچ دسترسی به ورثه ندارم. آیا می شود مزایده را به هم زد؟
پاسخ کارشناسان وکیل آنلاین:
 اگرچه مدت اجاره منقضي شده و ورثه موجر جهت تعيين تكليف به شما مراجعه ننموده اند، اما اين امر رافع تكليف قانوني شما به تخليه نمي باشد. از طرفي به موجب قانون در صورت تخليه مي توانيد مبلغ وديعه را مطالبه نماييد و بر اساس مدت تصرف شما در ملك با درخواست أشخاص ذينفع مكلف به پرداخت اجرت المثل خواهيد بود.
در صورت مزايده نيز حقوق شما محفوظ و با اطلاع مرجع مربوطه، وديعه از مبلغ مزايده كسر خواهد گرديد و مابقي به بانك پرداخت خواهد شد. در غير اينصورت مي توانيد به عنوان ثالث مراتب اعتراض خود را اعلام نماييد.



صدراله محترمی
|
-
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
اگر مغازه ای درسال1372 تخلیه شده باشد وهم اکنون ورثه مستآجر ثقاضای حق کسب وپیشه نمایند آیا به نرخ آن زمان حساب میشودیابه نرخ امروز؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *