وضعیت امنیت مرز جنوب شرقی ایران بعد از واگذاری به سپاه/ تامین امنیت مرزها صرفا با فعالیت نظامی انجام نمی شود

7:52 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۹۹۸۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نقوی حسینی با بیان اینکه تامین امنیت مرزها صرفا با فعالیت نظامی انجام نمی شود، گفت: باید با همت دولت عوامل اقتصادی درمرزها فعال شود تا در طول مرزها شاهد آبادانی ، رونق و فعالیت های خوب اقتصادی باشیم.
کاظمی//دولت باید دست به کار شود و عوامل اقتصادی مرزها را فعال کند
سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی با بیان اینکه تامین امنیت مرزها صرفا با فعالیت نظامی انجام نمی شود، تاکید کرد: دولت باید در مرزها دست به کار شود و عوامل اقتصادی مرزها را فعال کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اگر در طول مرزها آبادانی ، رونق و فعالیت های اقتصادی خوب داشته باشیم، اظهار داشت: در این صورت طبیعی است که خودمرز نشینان اجازه نمی دهند عوامل ناامن ساز زندگی آنان را ناامن کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین در این عرصه حضور و حمایت جدی دولت هم مطالبه می شود که با برنامه ریزی دقیق توسعه اقتصادی مرزها را رقم زنند که در این صورت هموطنان ما در مرزها هم اجازه نخواهند داد که عوامل ناامن ساز نقش ناامنی را ایفا کنند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه ما در تامین امنیت مرزها هزینه های سنگینی را متحمل شده و شهدای بسیاری را تقدیم کردیم، خاطر نشان کرد: توانستیم تا حد ممکن امنیت را حفظ  کنیم و نشان دهیم که عوامل ناامن ساز در مرزهای جمهوری اسلامی نمی توانند ناامنی ایجاد کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همسایگی با کشورهای متعددی که در اطراف ایران هستند را افتخارآمیز برشمرد و بیان داشت: روابط ما با کشورهای هم مرز روابط خوبی است اگر چه امنیت مرزها اهمیت زیادی دارد.

 وی با بیان اینکه برخی از کشورها که مرز مشترکی هم با ما دارند،  قادر نیستند امنیت مرزی خود را تامین کرده و یا در تامین امنیت مرزها تعلل می کنند، خاطر نشان کرد: اما جمهوری اسلامی ایران موظف است امنیت مرزهای خود را حفظ کند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه عوامل ناامنی در شرق و جنوب شرقی کشورمان بیشتر خودش را نشان می دهد، اظهار داشت: به همین جهت ستاد فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ این بخش از مرزها سرمایه گذاری بسیار زیادی کرده و از زمانی که مسئولیت امنیت بخشی به  مرزها به سپاه پاسداران سپرده شده است ما شاهد فروکش شدن عوامل ناامن ساز بسیار زیادی هستیم و سپاه توانسته با اقتدار امنیت بخش های عمده ای از مرزها را تامین کند.


راشد
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
اینجانب یک مرزنشین هستم و حرف شما رو کاملا تایید می کنم. ان شاالله که گفته های جنابعالی تاثیر داشته باشد و فکری برای اقتصاد مرزنشینها شود. تشکر فراوان از حمایت شما
داود
|
-
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
درود بر مرزبانان رشید ایران زمین، از هر نیرویی که هستند. سپاه، ارتش و نیروی انتظامی. امیدوارم که شکوفایی اقتصادی را در مرزهایمان شاهد باشیم تا موجبات دلگرمی مرزنشینان نیز فراهم گردد. آنها هم هموطنان ما هستند و باید به آنها نیز خدمت رسانی کرد. تمامی مرزهایمان باید آباد باشند و بالاخص جنوب شرق
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *