رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احتمال انتقال بیماری از مرغداری به روستاها وجود دارد/ روستاهای 12 استان تحت پوشش طرح واکسیناسیون

11:22 - 06 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۸۸۴۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل امور طیور سازمان دامپزشکی، با بیان اینکه 50 درصد روستاهای 12 استان در طرح واکسیناسیون طیور شرکت داده شده اند، گفت: امکان انتقال بیماری از مرغداری به روستاها وجود دارد از این رو واکسیناسیون طیور با جدیت پیگیری می شود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، فرشاد تهرانی در یک برنامه خبری در رابطه با آغاز طرح واکسیناسیون طیور در 10 هزار و 500 روستا، اظهار کرد: با توجه به ارتباط مرغداری ها و کارگران آن ها با افراد روستا امکان انتقال بیماری از مرغداری به روستا وجود دارد از این رو طرح واکسیناسیون مرغداری ها و طیور با جدیت آغاز و پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون به صورت آشامیدنی انجام می گیرد و این فرآیند نسبت به گذشته راحت تر است، گفت: 10 هزار و  500 روستا که 50 درصد روستاهای 12 استان را پوشش می دهد با همیاری بسیج سازندگی که آموزش های لازم را دیده اند، انجام می شود.

مدیرکل امور طیور سازمان دامپزشکی، خاطرنشان کرد: برنامه پیش رو آن است تا در سال آینده پوشش 100 درصدی روستاها و طیور انجام شود که این موضوع با وجود آنکه شیوه اخیر واکسیناسیون نسبت به گذشته هزینه کمتری دارد، نیاز به تامین اعتبار و لوازم مورد نظر دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *