رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدور بیش از 7 هزار سند در اجرای قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن

11:56 - 06 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۸۸۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بهادر گفت: تا پایان مهرماه سال جاری تعداد 7 هزار و 849 سند در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران گفت: در هفت ماه گذشته در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، برای بیش از 7هزار پرونده مربوط به روستاهای بالای 20خانوار و یا شهرهای کمتر از 25هزار نفر جمعیت استان مازندران رای صادر شده است.

وی گفت: قانون ساماندهی و حمایت از تولید وعرضه مسکن، در محدوده بافت روستاهای بالای 20خانوار و شهرهای کمتر از 25هزار نفر جمعیت اجرا می شود که در ابتدا بنیاد مسکن وضعیت ثبتی محل اجرای طرح را از واحدهای ثبتی استعلام و پس از اخذ پاسخ در صورت وجود شرایط قانونی، اقدام به تشکیل پرونده که حاوی نقشه، گواهی احراز مالکیت و مشخصات متصرفین بوده با تکمیل آن جهت رسیدگی و صدور سند مالکیت کاداستری به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به هم اندیشی و تعامل خوب میان ثبت اسناد و بنیاد مسکن، اظهار کرد: امسال در سطح 922 روستا و 24 شهر، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه  مسکن در حال اجرا است.

بهادر اظهار کرد: تا پایان مهرماه سال جاری تعداد 7 هزار و 849 سند در اجرای این قانون صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد مازندران تصریح کرد: طبق برنامه عملیاتی سازمان ثبت در سال 95 باید 14 هزار و 500 سند در قالب قانون ساماندهی در استان مازندران صادر شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در پایان از تلاش کارکنان واحدهای ثبتی تابعه تشکر کرد و  گفت: در هفت ماه گذشته واحد ثبتی شهرستان های قائمشهر، بهشهر و بابل با صدور بیشترین تعداد اسناد مالکیت در اجرای قانون ساماندهی به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *