کارگران یک سوم خط فقر حقوق می‌گیرند/ 60 درصد حقوق کارگران صرف مسکن می‌شود

14:12 - 16 دی 1393
کد خبر: ۲۴۶۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ایران از افزایش نرخ خط فقر در بین جوامع کارگری خبر داد و گفت: کارگران در شرایط کنونی یک سوم خط فقر حقوق می گیرند.

: دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ایران از افزایش نرخ خط فقر در بین جوامع کارگری خبر داد و گفت: کارگران در شرایط کنونی یک سوم خط فقر حقوق می گیرند.

هادی ابوی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان، با تاکید بر لزوم افزایش منطقی دستمزد کارگران در سال آینده اعلام کرد: در حال حاضر 60 درصد از دستمزد کارگران صرف هزینه های مسکن می شود. از این رو به عنوان نمایندگان کارگری از دولت خواستاریم که دستمزد کارگران را مطابق با نرخ خط فقر در سال آینده تعیین کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگری، با بیان این که دستمزد فعلی کارگران پاسخگوی معیشت آن ها نیست ادامه داد: هم اکنون در یک خانوار کارگری سه نفر شاغل هستند تا بتوانند نیازهای معیشتی خود را تامین کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هزینه های خانوار در حال حاضر افزایش یافته است گفت: در حال حاضر مجموع دریافتی نیروی کار در شرایط فعلی تنها 30 درصد هزینه های خانوار را پوشش می دهد و از این بابت کارگران با مسائل و مشکلات جدی معیشتی مواجه هستند.

ابوی، با بیان اینکه طی 10ماهه اول امسال رقم سبد هزینه یک خانوار کارگری به دو میلیون و 700هزار تومان رسیده است،‌ ادامه داد: این رقم در مقایسه با سال گذشته که یک میلیون و 200 هزار تومان بود افزایش پیدا کرده و اکنون که در دهم قرار داریم این رقم بیشتر شده است این در حالی است که نرخ تورم برابر اعلام مسئولان زیر 20 درصد گزارش می‌شود.

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگری، ادامه داد: هم اکنون برخی مراکز دولتی در بخش‌های خدماتی جلودار افزایش قیمت‌ها شده‌اند از سوی دیگر قیمت برخی مواد لبنی و پروتئینی هم افزایش داشته است و همین امر موجب شده تا خانوارهای کارگری دچار فقر غذایی و سوء تغذیه شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *