سردار شیرازی: ارتش پایش را فراتر از کشور گذاشته است/ فرمانده کل ارتش: آمریکا کاری جز گرگ صفتی ندارد/ یاد فرمانده نیروی قدس در مراسم تودیع و معارفه

10:26 - 01 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۶۴۲۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مراسم معارفه جانشین فرمانده کل ارتش و تکریم و معارفه فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(1 آذرماه) در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد.
ارتش پایش را فراتر از کشور گذاشته است/
-گروه سیاسی: مراسم معارفه جانشین فرمانده کل ارتش و تکریم و معارفه فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(1 آذرماه) در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد.

در این مراسم سرلشکر «عطاالله صالحی» فرمانده کل ارتش، سرلشکر «علی شهبازی» رییس گروه مشاوران فرمانده معظم کل قوا، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار «علی شیرازی» رییس دفتر فرمانده معظم کل قوا، امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع، امیر «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیر «حسن شاه صفی» فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار «اسماعیل قاآنی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه و امیر «محمدحسین دادرس» معاون هماهنگ کننده ارتش حضور داشتند.

سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در این مراسم، ضمن قرائت احکام فرماندهان اظهار داشت: امیدواریم فرماندهان قدم بزرگی را بردارند و با فکر و تدبیر خواسته های رهبری معظم انقلاب را اجرا کنند.

سردار شیرازی: ارتش پایش را فراتر از کشور گذاشته است/ فرمانده کل ارتش: آمریکا کاری جز گرگ صفتی ندارد/ یاد فرمانده نیروی قدس در مراسم تودیع و معارفه

وی افزود: در حکم امیر پوردستان امر به ارتقا آمادگی‌ها در بخش اطلاعات و عملیات و رفع معضلات معیشتی کارکنان شده است که البته ارتش در زمینه اطلاعات قدم های خوبی برداشته و یک مقدار پایش را فراتر از کشور گذاشته و اطلاعات خوبی بدست آورده و می آورد.

سردار شیرازی تصریح کرد: ماموریت ارتش مشخص و توانش وسیع است و انتظار آقا نیز ارتقا کارهای اطلاعاتی و عملیاتی است؛ عملیاتی که مطابق با نیاز روز برآورد می‌شود.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا گفت: ارتش و نیروی زمینی با ایجاد واحدها و گردانهای واکنش سریع در حوزه عملیاتی هم اقدامات خوبی داشته و البته باید کاری کنیم که کارکنان ازتش دغدغه ای جز کار نداشته باشند.

وی ادامه داد: حضرت آقا در حکم امیر حیدری بر ارتقاء یگانها تاکید کردند و ما بایستی حوزه تحرک و جابجایی را تقویت کنیم.

سردار شیرازی افزود: ما باید ببینیم تهدیدات از کجاست و راه های مقابله با آن را تهیه و تمرین کنیم و آمادگی ها نیز باید بر اساس تهدیدات روز باشد که البته نیروی زمینی قدمهای خوبی برداشته است.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت جوانان که به خدمت می‌آیند استفاده کرد، گفت: جوانی که در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد را باید در دوران خدمت ارتقا داد و این انتظار آقا است که در حکم امیر پوردستان هم به آن تاکید شده است.

همچنین امیر سرلشکر سید عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، گفت: در دوره فرماندهی امیر پوردستان اقدامات بزرگی در نزاجا صورت گرفت و بستر برای کارهای بزرگ دیگری هم فراهم شد.

سردار شیرازی: ارتش پایش را فراتر از کشور گذاشته است/ فرمانده کل ارتش: آمریکا کاری جز گرگ صفتی ندارد/ یاد فرمانده نیروی قدس در مراسم تودیع و معارفه

وی ادامه داد: در این مدت لشکرهای قدیمی حسب امر فرمانده معظم کل قوا به منظور چابک سازی و طی طرح ثامن الائمه(ع) به تیپ مستقل تبدیل شدند و تولید و طراحی سلاح های جدید و دستیابی به تانک نوین در زمان فرماندهی ایشان به نتیجه رسید.

صالحی، تجربه مستشاری و تشکیل ساختار و سازمان جدید و نیز  بکارگیری پهپاد در عرصه تاکتیکی را از دیگر دستاوردهای فرماندهی امیر پوردستان در نزاجا عنوان کرد و گفت: موضوع دیگر طراحی و ساخت جمرهایی بود که امروز نیروهای دیگر هم از آن استفاده می‌کنند.

وی داشتن بصیرت را یکی از مهمترین مولفه‌ها برای همه مسئولین کشور داشت و افزود: ما به ساحت سیاسیون جسارت نمی‌کنیم ولی جزو کارهای اطلاعاتی ما بررسی جو و زمین و دشمن است و مردم خوب می‌دانند که چه کسی آنها را تهدید می‌کند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: شاید هنوز هم برخی فکر کنند می‌شود با دشمن تعامل کرد اما باید بدانیم دشمن در چه وضعیت عرضی یا طولی قرار دارد.

صالحی گفت: ما زمانی با عراق جنگیدیم و او دشمن فصلی ما بود و الان نیست اما دشمن طولی دشمنی است که هدفش را نسبت به ما در طول زمان از دست نمی‌دهد و امریکا دشمن طولی ایران است و نباید فکر کنیم با یک تعامل این دشمنی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: آمریکا تبدیل به یک گرگ شده حال چگونه می‌توان در برابر آن کوتاه آمد؟ مگر کودتای ٢٨ مرداد علیه جمهوری اسلامی بود و مگر ما می‌توانیم آن را فراموش کنیم؟

فرمانده ارتش گفت:حال این موجود که جز گرگ صفتی کار دیگری ندارد، آیا می تواند بعنوان برادر بزرگ دست کسی را بگیرد و به کسی کمک کند؟

وی افزود: من کاری به سیاسیون ندارم ولی معتقدم امریکا که مثل گرگ است، دشمن ماست.

سرلشکر صالحی با بیان اینکه ما در صحنه عمل عمق توان و قدرت خود را نشان داده‌ایم، افزود: ما با دشمنی روبرو هستیم که با ترفندهای مختلف افرادی را برای جنگ جلو می اندازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب امیر حیدری به فرماندهی نیروی زمینی، تصریح کرد: از امیر حیدری درخواست داریم بسترهای آمادگی در حوزه جنگهای نوین را برای رسیدن به اهداف فراهم کند.

فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی در منطقه، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه را یکی از مرواریدهای نیروهای مسلح ایران عنوان کرد.


امیر احمدرضا پوردستان فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش و جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم تودیع خود، با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش اولین نیرویی است که در برابر دشمن بعثی و و ضدانقلاب وارد شد، گفت: در درگیری‌های کردستان نیروی زمینی دو هزار شهید تقدیم می‌کند و این گویای عمق رشادت و فداکاری نیروی زمینی بود.

سردار شیرازی: ارتش پایش را فراتر از کشور گذاشته است/ فرمانده کل ارتش: آمریکا کاری جز گرگ صفتی ندارد/ یاد فرمانده نیروی قدس در مراسم تودیع و معارفه

وی افزود: اقتدار نیروی زمینی باعث شد کمر دشمن بشکند. یکی از قرارگاه‌های درگیر در جنگ قرارگاه جنوب بود. رشادت همین فرمانده(امیر حیدری) باعث شد دشمن و منافق ناکام بماند. بارها با ایشان  بر روی موتورسیکلت در برابر رژیم بعثی می‌جنگیدیم.

جانشین فرمانده کل ارتش یادآور شد: امروز با چهره جدیدی از تهدید روبرو هستیم؛ نیروی زمینی متناسب با این فضا ظرفیت‌های دفاعی خوبی را با وجود همه کاستی‌ها ایجاد کرده است. با تدابیر فرمانده کل ارتش باب جدید روی نزاجا باز شد. این نیرو آنچنان که شایسته نام ارتش جمهوری اسلامی بود درخشید.

امیر پوردستان افزود: این افتخارات به‌نام کسی نیست؛ همه برای این پیروزی‌ها اراده کردند.هنر فرمانده این است موانع را از پیش پا بردارد. این چرخ با قوت درحال چرخش است. در ابتدا با چالش‌های مختلفی روبرو بودیم؛ طرح ثامن الائمه را ادامه می‌دهیم. این طرح ، طرح بسیار مهمی در جابجایی رده‌ها بود.

وی در پایان با اشاره به سخنان امیر حیدری گفت: امیر حیدری تنها برای خود دعا کرد اما ما می‌گوییم ایشان به تنهایی حق ندارند شهید شوند(با خنده). از فرمانده کل ارتش تشکر می‌کنم و خود را شایسته این جایگاه نمی‌دانم،ان‌شاالله بتوانم با همه وجود به اسلام و کشور خدمت کنم و با خود عهد می‌کنم تا پایان در خدمت نظام جمهوری اسلامی باشم.


امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در آیین معارفه‌اش، اظهار داشت: نیروهای مسلح ما سه تفاوت عمده با نیروهای مسلح سایر کشورها دارند؛ نخست اینکه نیروهای مسلح ما در مشروعیت و مقبولیت با دیگر نیروهای مسلح دنیا متفاوتند؛ زیرا در راس نیروهای مسلح ما ولی فقیه زمان و نایب امام زمان(عج) حضور دارند که هم مشروعیت قانونی و هم مشروعیت الهی دارند.

سردار شیرازی: ارتش پایش را فراتر از کشور گذاشته است/ فرمانده کل ارتش: آمریکا کاری جز گرگ صفتی ندارد/ یاد فرمانده نیروی قدس در مراسم تودیع و معارفه
 
وی ادامه داد: در دیگر کشورها نیروهای مسلح به دنبال حفظ حکومت و تاج و تخت هستند؛ اما ماموریت نیروهای مسلح ما اعتلای کلمة الله تحت لوای ولی امر مسلمین است.

امیر حیدری سومین تفاوت را در سلسله مراتب فرماندهی دانست و خاطرنشان کرد: ما تحت فرماندهی شخصیت الهی و نایب امام زمان(عج) قرار داریم که باید قدر این نعمت ارزشمند را بدانیم و خدا را شاکر باشیم.

 براساس گزارش میزان، فرماندهی معظم کل قوا در تاریخ 29 فروردین طی احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» را به سمت جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» را به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *