رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پخت روزانه 2 میلیون پرس غذا برای زائران اربعین/ ارائه خدمات تا 25 صفر به زائران ایرانی

11:24 - 29 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۶۳۲۶
رئیس اسکان و تغذیه ستاد اربعین از پخت روزانه 2میلیون پرس غذا برای زائران حاضر در کشور عراق و زائران پشت مرزهای کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حسین پلارک گفت: با وجود پیش بینی های صورت گرفته در ستاد اربعین مبنی بر آغاز سفرهای زائران اربعین حسینی از 10 صفر زائران از 5صفر حضور خود در کشور عراق را آغاز کردند.

وی افزود: با توجه به حضور زودتر از موعد زائران اربعین در کشور عراق نیازمند در اختیار داشتن وسایل مورد نیاز بیش از حد تعیین شده برای زائران بودیم و با برنامه ریزی های صورت گرفته این مشکل برطرف شد.

رئیس اسکان و تغذیه ستاد اربعین از بازدید موکب ها توسط این ستاد خبر داد و اظهار کرد: طی 3 روز گذشته به صورت شبانه روز از موکب ها بازدید داشتیم و اگر در موکبی با کمبود امکانات رو به رو بودیم در کمترین زمان مشکلات برطرف شد.

پلارک با بیان اینکه پذیرایی از زائران در شهر نجف به حداقل رسیده است خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی از زائران اربعین حسینی از شهر نجف خارج شده و اکنون بیشترین خدمات ما در شهر کریلا به زائران ارائه می شود.

وی از پخت روزانه 2میلیون پرس غذا برا ی زائران ایرانی خبر داد و تصریح کرد: هیچ زائر ایرانی از کمبود غذا و همچنین شرایط اسکان ناراضی نیست و تنها مشکلاتی که زائران کشور با آن مواجه بوده اند در حوزه حمل و نقل در کشور عراق بوده است.

رئیس اسکان و تغذیه ستاد اربعین بل بیان اینکه در پایانه مرزی مهران به زائران خدمات اسکان و تغذیه ارائه نمی شود گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از زائران فاقد روادید و گذرنامه در پایانه مرزی مهران حضور دارند مقرر شد در این پایانه خدماتی به زائران ارائه نشود تا از این طریق افراد به کشور بازگردند.

پلارک درخصوص نحوه ارسال مواد غذایی به خاک کشور عراق تصریح کرد: در حال حاضر پل هوایی بین فرودگاه مهرآباد و نجف متصل شده و مواد غذایی از این طریق به کشور عراق ارسال می شود.

وی خاطر نشان کرد: کشور عراق بعد از اربعین حسینی موکب های خود را جمع آوری می کند اما بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ایران تا 25 صفر در کشور عراق زائرانی خواهد داشت و ما به این زائران خدمات ارائه می کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *