صدور سند مالکیت برای رودخانه های کشور

22:05 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۳۹۶
با هدف حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از تصرف حریم و بستر رودخانه های کشور سند مالکیت برای آنها صادر می شود.
به گزارش گروه جامعه به نقل از صدا وسیما؛ مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت مدیریت منابع آبی ایران صدور سند مالکیت برای رودخانه های کشوردر نشست مشترک مدیران بخش آب با دادگستری استان در یاسوج گفت: طول رودخانه های کشور 146 هزار کیلومتر است که تاکنون برای 22 هزار کیلومتر آن سند مالکیت صادر و در سامانه های ثبت اسناد کشور به ثبت رسیده است.

غزال جعفری همچنین از اجرای طرح مطالعاتی رودخانه ها و آبراهه های کشور برای ساماندهی و حفاظت از آنها خبر داد و افزود: طرح مطالعاتی 42 هزار کیلومتر از طول رودخانه های کشور انجام شده است و طرح مطالعاتی 33 هزار کیلومتر از آبراهه های کوچک کشور نیز در دست اجراست که هنوز به اتمام نرسیده است.

وی از اختصاص 100 میلیارد تومان برای ساماندهی و مهندسی رودخانه های کشور خبر داد وگفت: از این مبلغ حدود 4 میلیارد تومان برای مهندسی رودخانه های کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته است که در صورت تامین اعتبار لازم به استان ابلاغ می شود.

غزال جعفری اخذ سند مالکیت اراضی بستر رودخانه ها، یکپارچه سازی از مرحله اخطار به متصرف تا صدور حکم و رفع تصرفات، تثبیت نقشه رودخانه ها در طرح های جامع تفصیلی شهرها و روستاها را از دیگر رویکردها و برنامه های وزارت نیرو برای جلوگیری از تصرف حریم و بستر رودخانه ها و حفظ منابع آب در کشور دانست.

وی با ارائه گزارشی از آمار احکام قضایی صادره در سال جاری در حوزه آب افزود: امسال در نقاط مختلف کشور در حوزه آب هزار و 395 رای مثبت،200 رای منفی صادر شد و هزار و 719 فقره پرونده هم در حال رسیدگی قضایی است.

غزال جعفری گفت: با پشتیبانی دستگاه قضایی و احکام صادره در سال جاری میزان آزادسازی حریم و بستر رودخانه های مورد تصرف در کشور از 700 هکتار به 2 هزار هکتار افزایش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *