حرکت از خانواده‌داری به سمت خانواده‌سازی لازمه ساخت جامعه است

2:30 - 24 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۱۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قنبری گفت: امروزه مساله ازدواج و تشکیل خانواده با توجه به تغییر و تحولات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و ساختن جامعه نیازمند خانواده سازی است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اصفهان سمینار یک روزه (مدیریت تعالی ) بمنظور هم اندیشی و تبادل نظر درباره موضوع مدیریت تعالی و مهندسی خانواده با حضور شورای معاونان دادگستری، روسای حوزه‌های قضایی، دادستان ها و مدیران کل ادارات استان اصفهان در تالار فرشچیان این شهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا قنبری معاون اجتماعی دادگستری اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع خانواده بیان کرد: ازدواج و تشکیل خانواده پیوندی مقدس، میثاقی محکم، بنایی محبوب نزد خداوند و عاملی موثر در حفظ دین، پذیرش عبادت انسان، تکوین مودت در رحمت، پاسداری از حریم عفت، تضمین رزق و روزی و تعظیم سنت نبوی است.

وی گفت: مکتب متعالی اسلام ازدواج را وسیله ای برای رشد و کمال و بقای دین، تکامل اخلاق، تشکیل نهاد خانواده، تامین سلامت جامعه و دوام و بقای نسل می‌داند و پیروان خود را به تسریع در امر ازدواج دعوت می کند و آن را گامی مثبت در انجام مسئولیت عبودی و اجتماعی انسان به شمار می آورد.

این مقام قضایی اظهار کرد: امروزه مساله ازدواج و تشکیل خانواده با توجه به تغییر و تحولات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه از جمله گسترش فرهنگ تجمل گرایی، فاصله افتادن بین ارزش های والدین و فرزندان، بالا رفتن سن ازدواج بنا به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و ... با چالش جدی روبرو شده است.

معاون اجتماعی دادگستری اصفهان تصریح کرد: از آنجا که یکی از عوامل مهم از هم گیسختگی مهمترین نهاد اجتماعی و اساس جامعه یعنی خانواده، طلاق است، بررسی طلاق و بویژه عواملی که منجر به این امر می‌شوند خود به خود ضرورت پیدا می کند. همچنین بررسی عواملی که باعث گرایش زوجین به طلاق می شود بخاطر پیامدهایی که در پی دارد بیشتر حائز اهمیت است.

در ادامه این همایش  جلال ریزانه مدیر امور اداری و استخدامی دادگستری استان اصفهان نیز گفت: رمز موفقیت افراد، داشتن چشم انداز روشن در زندگی است. هوش و توان اقتصادی بـالا تاثیر چندانی در رسیدن به موفقیت ندارد بلکه داشتن چشم انداز روشن از آیـنده رمز اصلی موفقیت است.

وی گفت: چشم انداز سازی از مهمتریـن نقش های رهبر و مدیران جامعه محسوب می‌شود. لذا داشتن مهارت‌های سرپرستی، رهبری و مربیگری در رسیدن به موفقیت از ارزش بـالایی برخوردار است.

این مقام مسئول بـا بیان ایـنکه جدیدتریـن روش در حوزه مربیگری، مدل مونتوریـنگ است،گفت: ایـن مدل به نوعی مشاوره در زمیـنه شناسایی استعداد افراد و تغییراتی می پردازد که بـاید در ایـن افراد رخ دهد تا بتوانند مسیر رشـد و تعالی خود را طی کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *