شناسنامه دار کردن کشتارکنندگان و توزیع کنندگان گوشت قرمز

4:00 - 20 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۷۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از اجرای طرح شناسنامه دار کردن کشتارکنندگان و توزیع کنندگان گوشت قرمز خبرداد.
به گزارش گروه اقتصاد ،علی اصغر ملکی گفت: این طرح با هدف ساماندهی بازار گوشت قرمز در سطح استان تهران عملیاتی شده است.
 
وی در ادامه از الصاق نرخ گوشت (کم کیفیت و با کیفیت) در تابلوی اعلانات مغازه ها و در معرض دید عموم خبر داد و اظهار داشت : گوشت میش و ماده گاو از جمله گوشت های کم کیفیت هستند.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه گوشت های کم کیفیت باید از نوع با کیفیت جداسازی شود ، گفت : در این طرح مغازه داران باید برچسب‌های موجود بر روی گوشت‌های کم کیفیت را با رنگ قرمز مشخص تا مردم متوجه شوند کیفیت این نوع گوشت پائین‌تر از سایر محصولات است.
 
وی با اشاره به اینکه جداسازی گوشت های کم کیفیت از نوع با کیفیت خود به کنترل تخلفات در بازار گوشت منجر می شود، افزود: گوشت های کم کیفیت ارزانتر از نوع با کیفیت است و می طلبد مغازه داران در خصوص کیفیت گوشت به مردم اطلاع رسانی کنند.
 
ملکی با اشاره به اینکه از این پس مغازه داران نباید گوشت قرمز را بدون برگه فروش از کشتارکنندگان و توزیع کنندگان قبول کنند، اظهار داشت: در صورت مراجعه بازرسان تعزیرات حکومتی و ... به مغازه ها و درخواست سند خرید از مغازه داران باید به آنان تحویل شود در غیر اینصورت برخورد خواهد شد.
 
وی همچنین به قیمت گوشت در بازار اشاره کرد و گفت : در حال حاضر قیمت گوشت شقه بدون دنبه گوسفندی عرضه به مشتری 35 هزار تومان و هر شقه گوشت کم کیفیت (میش) 25 هزار تومان است.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: گوشت گوساله مخلوط 32 تا 33 هزار تومان و گوشت ماده گاو 5 تا 7 هزار تومان ارزان تر از گوشت گوساله است.
 
وی با تصریح اینکه قیمت گوشت همواره بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می شود، یادآورشد: اعمال نرخ گوشت در بازار باید بر اساس مجوز قانونی باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *