با این عینک رژیم بگیرید! + فیلم

14:10 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۵۲۵
خبرگزاری میزان-گروهی از دانشمندان ژاپنی ادعا می‌کنند با ساخت نوعی عینک، شیوه جدیدی برای کاهش وزن ابداع کرده‌اند.
به گزارش گروه چند رسانه‌ ای ، خوردن مواد غذایی خام، کم کربوهیدرات و آبمیوه به‌جای غذا راهکارهایی برای کاهش وزن است که اقدامی سخت در برابر اشتها و میل به خوردن به شمار می‌رود. اما گروهی از دانشمندان ژاپنی ادعا می‌کنند شیوه جدیدی برای کاهش وزن ابداع کرده‌اند: عینک رژیمی!
محققان دانشگاه توکیو می‌گویند عینک واقعیت مجازی می‌تواند با دستکاری کردن حواس ما اشتها را کاهش دهد و علاوه بر خوشمزه‌تر جلوه دادن مواد غذایی کم‌چرب، با بزرگ‌نمایی اندازه مواد غذایی مغز را فریب دهد به‌گونه‌ای که فکر کنیم پرخوری کرده‌ایم.
تاکوجی نارومز، استاد دانشگاه توکیو، یک سامانه "وی آر" (واقعیت مجازی) ابداع کرده که با استفاده از تکنیک‌های تعاملی گرافیک رایانه‌ای اندازه ماده غذایی را افزایش می‌دهد. نارومی می‌گوید میزان مواد غذایی که فرد می‌خورد با استفاده از این عینک 10 درصد کاهش می‌یابد.
طبق این گزارش با استفاده از این عینک، اندازه ماده غذایی که فرد می‌خورد بزرگ‌تر نشان داده می‌شود و درنتیجه وی فکر می‌کند بیشتر غذا خورده‌ است.
با استفاده از این عینک نه‌تنها اندازه خوراکی‌ها تغییر می‌کند بلکه زاویه قرار گرفتن مواد غذایی در دست به‌گونه‌ای عوض می‌شود که مغز را وادار کند این حقه را کاملاً باور کند. به گفته میچیتاکا هیروسی، مدیر اجرایی این پروژه، این فناوری باید در ابعاد معقول و منطقی اجرا شود.
اگر به‌عنوان مثال اندازه یک کلوچه‌ به نسبت بسیار زیادی بزرگ شود، این حقه واقعیت مجازی برملا می‌شود چراکه اختلاف بین اندازه واقعی میزان مصرف ماده غذایی با اندازه بزرگ‌نمایی آن نباید خیلی زیاد و اغراق‌آمیز باشد.
محققان تاکنون توانسته‌اند اندازه ماده غذایی را تنها 50 درصد افزایش دهند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/02/851914_559.mp4']


دانلود


با این عینک رژیم بگیرید! + فیلم


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *