داده کاوی توییتری ترامپ و کلینتون/واکنش کاربران شبکه‎های اجتماعی به اظهارات نامزدهای انتخابات آمریکا چگونه است؟

3:25 - 18 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۰۸۱
در پروژه‌ داده کاوی، هشتگ debate# در توییتر مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفته است تا واکنش کاربران را نسبت به مناظره آخر ترامپ و کلینتون بدست آورد.
به گزارش گروه بین الملل ، پس از مناظره آخر هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بحث پیش‌بینی‌ها داغ شده است و تقریباً هر روز خبر پیشی گرفتن یکی از این نامزدها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.

در پروژه‌ای هشتگ  debate# مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفته است.

جمع‌آوری داده

برای به دست آوردن داده‌های موجود در هشتگ debate# با استفاده از کتابخانه tweepy در پایتون داده‌ها را جمع‌آوری کردیم. بازه زمانی جمع‌آوری این داده‌ها 30 دقیقه قبل از شروع مناظره و 45 دقیقه بعد از مناظره بوده است. که در این مدت 2.5 گیگ داده که تقریباً 500 هزار توییت است جمع‌آوری شد.

بعد از پاک‌سازی داده‌ها با استفاده از کتابخانه Vader شروع به تجزیه‌وتحلیل احساسات توییت ها کردیم.

نتایج تحلیل

همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید در 30 دقیقه ابتدایی مناظره میزان توییت ها در حال افزایش است اوج این افزایش در حدود ساعت  9:13 PM است در این زمان یکی از کاربران از قول ترامپ نظر توهین‌آمیزی نسبت به زنان مطرح کرد و این شروع واکنش دیگر کاربران توییتر بود.

داده کاوی توییتر ترامپ و کلینتون

در نمودار زیر مقایسه ای بین اسامی کلینتون و ترامپ که توسط کاربران استفاده شده است را مشاهده می کنید.

داده کاوی توییتر ترامپ و کلینتون

اگر به نمودار دقت کنید متوجه می‌شوید در طول مناظره کاربران بیشتر در مورد ترامپ توییت کردند. مورد جالب این نمودار افت ناگهانی توییت های ترامپ بعد از پایان مناظره هست.

در نمودار بعدی تحلیل احساسی این هشتگ را بررسی کردیم. با استفاده از کتابخانه Vader این نمودار رسم گردید که هر چه به 1 نزدیک شویم کاربران احساسات مثبت‌تری از خود نشان داده اند و هرچه به سمت1 - می رویم احساسات کاربران منفی‌تر می‌شود.

داده کاوی توییتر ترامپ و کلینتون

منفی‌ترین لحظهٔ این مناظره در 9:40 دقیقه رخ داد در این لحظه هیلاری کلینتون به موضوع سوریه و عراق پرداخته و پیشنهاد ترامپ در رابطه با مهاجرت مسلمانان بوده است.

نمودار زیر بیشترین کلمات و اموجی های استفاده‌شده در این مناظره را نمایش می‌دهد.

داده کاوی توییتر ترامپ و کلینتون




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *