تاریخ انتشار: 13:51 - 22 مرداد 1393 - 2014 August 13
اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد
خبرگزاری میزان- اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن شناسایی هویت همه 38 جانباخته حادثه سقوط هواپیمای ایران 140، اسامی آنها را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اسامی 38 جانباخته حادثه سقوط هواپیمای ایران 140 را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری میزان، بشیر نازپرورمدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد که قاسم قفانوری، غلامحسین قاسمی، رحمت الله حیدری، آرمیتا یزدانی، مهدی یزدانی، مهدیه هوایی، مجید کاظمی، آوینا کاظمی، عادله نریمانی، محمد کاشانی ثابت، شروین خسروی، عصمت خسروی، شیرین خسروی، زهرا خسروی، خدابخش خسروی، نسرین بی طرف ثانی، زینب السادات طالبی، سید محمد طالبی و امیرعباس ناهید، هادی مکتوبیان، حسین رفیع زاده و عصمت عرب شیبانی 22 نفری هستند که هویت آنها از طریق آزمایش دی.ان.ای تایپینگ شناسایی شد.
براساس این گزارش، نمونه‌گیری خون برای انجام آزمایش دی.ان.ای از بستگان درجه یک جانباختگان و کارهای مقدماتی ساعت 18 روز دوشنبه 20 مرداد 1393 انجام شد و متخصصان و پزشکان تالار تشریح و آزمایشگاه ژنتیک قانونی با تلاش بی وقفه خود توانستند ظرف مدت 24 ساعت هویت این افراد را که به شدت در آتش سوخته بودند، شناسایی کنند.
به گفته نازپرور، در حادثه سقوط 38 نفر از سرنشینان جان خود را از دست دادند و جانباختگان برای شناسایی هویت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی واقع در کهریزک انتقال یافتند اما به خاطر شدت سوختگی، شناسایی آنها از راه معاینات ظاهری پزشکی ممکن نبود و از طریق روش «دی ان ای» تایپینگ و بررسی ژنتیکی شناسایی شدند.
وی افزود: هویت 16 جسد شناسایی شده که در خبر اول پزشکی قانونی استان تهران اعلام شدند عبارتند از: موژان جهانگیری، مژگان استاد، علی اصغر منافی، سید ماشاءالله شکیبی، حسین اکبری علویجه، محسن دری، فرزاد آزاده، رضا بدری (قدری)، علیرضا مولاپسندی، نظرعلی ایزدپناه، امیر برقیان، مهدی پناهی، غلامرضا عدالت، فرزاد خنده ستانی، سعید محمدی آرا و فرانک شیروانی مقدم شناسایی شده بود.
با اعلام هویت 38 جسد جان باختگان هوایپیمای ایران 140، کار شناسایی و تعیین هویت اجساد این حادثه در سازمان پزشکی قانونی خاتمه یافت.
یک فروند هواپیمای«ایران 140»متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان با 48 سرنشین به مقصد تهران - طبس، ساعت 9 و 18 دقیقه روز یکشنبه و دقایقی پس از برخاستن دچار سانحه شد و سقوط کرد.

۱) نظرات ارسالی شما، پس از تایید توسط خبرگزاری ​میزان​ ​در سایت ​منتشر خواهد شد​.​
۲) خبرگزاری میزان٬ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۳) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .
نام:
ایمیل: