برای خرید شیر مدارس چانه نزنید/ کیفیت شیر قابل تغییر است

10:16 - 17 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۸۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
عزیزاللهی گفت: شیر از جمله کالاهای مصرفی است که تغییر کیفیت آن در زمان تولید کار مشکلی نیست و تعیین قیمت پایین برای شیرمدارس ممکن است با کاهش کیفیت شیر تمام شود.
برای خرید شیر مدارس چانه نزنید/ کیفیت شیر قابل تغییر است به گزاش خبرنگار گروه اقتصاد ، توزیع شیر رایگان در شهرهای کشور به بودجه بالایی نیاز دارد و دولت برای توزیع شیر رایگان در مدارس بخشی از این بودجه را از محل اعتبار هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌کند.

برخی آمارها حاکی از آن است که حدود 15 میلیون و 300 هزار نفر دانش آموز از شیر رایگان مدارس استفاده می‌کنند.

در همین راستا علیرضا عزیزاللهی رئیس اتحادیه دامداران در گفت‌وگو با خبرنگار میزان در خصوص خرید شیر از سوی دولت برای مدارس و مشکلات موجود، گفت: باید در توزیع شیر در مدارس از با کیفیت‌ترین شیرخام استفاده شود و این موضوع با وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است.
 
عزیزاللهی افزود: در حال حاضر قیمت شیر خام در گاوداری‌ها از 800 تومان تا 1400تومان متغیر است و این قیمت براساس کیفیت شیر و میزان چربی و پروتئین آن تعیین می‌شود.  
 
وی درخصوص خرید شیر از تولیدکنندگان برای مصرف در مدارس گفت: متاسفانه در خرید شیر مدارس چانه‌زنی‌هایی انجام می‌شود و خرید شیر با قیمت پایین تولید کننده را در فشار قرار می‌دهد.
 
 رئیس اتحادیه دامداران با بیان این موضوع که کیفیت شیر از سوی تولید کننده قابل تغییر است اظهار کرد: تولید کننده با فروش شیر با قیمت پایین متضرر می‌شود و تعیین قیمت کمتر برای شیر، ممکن است تغییر کیفیت شیر را به همراه داشته باشد.
 
عزیز اللهی افزود: در حال حاضر از 29 استان حدود 16 یا 17 استان تحت پوشش توزیع شیر هستند و دولت 300 میلیارد تومان یارانه برای این طرح در سال جاری قرار داده است.
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *