کلید تخلف بورسیه‌ها از سال 75 زده شده است/دولت دهم بیشترین آمار تخلف را دارد

13:32 - 22 مرداد 1393
کد خبر: ۲۴۱۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته آموزش عالی مجلس٬ از اتمام بررسی پرونده بورسیه‌ها در تمامی دولت‌های پیشین خبر داد و گفت: طبق بررسی‌ها بیشترین تخلف در زمینه بورسیه‌ها مربوط به دولت دهم است که گزارش نهایی آن به زودی از سوی کمیته به کمیسیون آموزش مجلس ارجاع می‌شود.

: رئیس کمیته آموزش عالی مجلس٬ از اتمام بررسی پرونده بورسیه‌ها در تمامی دولت‌های پیشین خبر داد و گفت: طبق بررسی‌ها بیشترین تخلف در زمینه بورسیه‌ها مربوط به دولت دهم است که گزارش نهایی آن به زودی از سوی کمیته به کمیسیون آموزش مجلس ارجاع می‌شود.

به گزارش ، جواد هروی با یادآوری طرح پیشنهاد بررسی پرونده بورسیه‌ها در تمامی دولت‌های پیشین گفت: بررسی این طرح در کمیته آموزش عالی مجلس به اتمام رسیده و نتایج تحقیقات به زودی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه خواهد شد.

نماینده مردم قائنات در مجلس تاکید کرد: به ثمر نشستن استیضاح وزیر علوم و روی کار آمدن وزیری دیگر تاثیری در پیگیری تخلف دانشجویان بورسیه نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه مختومه شدن طرح بررسی پرونده بورسیه‌ها در تمامی دولت‌ها با استیضاح وزیر علوم فرضی غیرممکن است٬ تصریح کرد: بررسی پرونده بورسیه‌ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و هیچ موضوعی نمی‌تواند خللی در آن ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه طبق بررسی‌های انجام شده بیشترین تخلف در پرونده دانشجویان بورسیه دولت دهم مشاهده شده است٬ افزود: متاسفانه از سال 75 که بورسیه‌ها انجام شده مواردی از تخلف دیده می‌شود اما بیشترین آن در دولت دهم است.

هروی با بیان اینکه موضوع تخلف 3هزار دانشجوی بورسیه شده آن هم بدون آزمون بر همگان مشخص است٬ افزود: 731 نفر نیز آزمون بورس خارج از کشور هستند که بررسی پرونده این دانشجویان نیز تخلفاتی را نشان داده است.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با تاکید بر اینکه نداشتن آزمون برای پذیرش بورسیه دانشجویان تخلفی است که حق تحصیل و پس از آن اشتغال را از دیگر افراد جامعه سلب کرده است٬ گفت: برای احقاق حقوق جوانان و همچنین روشن‌ شدن تخلفات علمی این بررسی ها ادامه خواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *