برای بیمه 800 هزار کارگر ساختمانی توان مالی نداریم!

13:22 - 22 مرداد 1393
کد خبر: ۲۴۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان به دلیل عدم تعادل منابع و مصارف یک نفر را هم نمی‌تواند بیمه کند.

: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان به دلیل عدم تعادل منابع و مصارف یک نفر را هم نمی‌تواند بیمه کند.

به گزارش ، محمد تقی نوربخش در نشست علنی امروز چهارشنبه 22 مرداد مجلس با اشاره به دغدغه نمایندگان برای بیمه کارگران ساختمانی، گفت: هم‌اکنون 800هزار نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند و 800 تا 900 هزار نفر نیز بدون پوشش بیمه هستند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: همچنین ممکن است مبالغ پرداختی کارفرما مورد استفاده بیمه شدگان کارگاه نباشد.

وی گفت: مورد دیگر اینکه تصویب این طرح ایجاد بار مالی کرده که در این صورت تقاضای تقسیط و تغییر مکانیزم تامین منابع کارگران ساختمانی مطرح می‌شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان از دو ماه قبل مبالغی را که کارگران به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کردند راتقسیط کرده اما اینکه بتوانیم کارگران بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم ممکن نیست چرا که ما یک سازمان بیمه هستیم و منابع و مصارف مشخصی داریم.

نوربخش تصریح کرد: مصارف بیمه شدگان کنونی 1500 میلیارد تومان در سال 93 است که طبیعتا با افزایش 800 هزار نفر دیگر با کسری منابع 1500 میلیارد تومانی مواجه خواهیم شد و این درحالی است که بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال 92 ، 1200 میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: همچنین بهره گیری از مکانیزم فعلی که بهره‌مندی از 12 درصد عوارض و تراکم خواهد بود دقیقا 1500 میلیارد تومان می‌شود یعنی دغدغه نمایندگان با تصویب این طرح مرتفع نخواهد شد.

نوربخش تصریح کرد: سازمان به دلیل عدم تعادل منابع و مصارف یک نفر را هم نمی‌تواند بیمه کند همچنین برای مالیات ارزش افزوده که از آن برای افزایش بودجه سازمان تامین اجتماعی یاد می‌شود از گذشته مصارفی اندیشیده شده است و اگر شهرداری هم موافقت کند باز هم بنده مطمئنم که یک ریال هم برای بیمه کارگران ساختمانی تجهیز نخواهد شد.

وی گفت: از این رو خواهشمندم با توجه به ابهامات موجود زمان بیشتری صرف کار کارشناسی شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *