ابهامات واحدهای مسکن مهر پردیس ادامه دارد

11:06 - 16 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۴۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مسکن مهر پردیس یکی از موضوعاتی است که متقاضیان آن مدت‌هاست با سردرگمی‌های فراوانی روبرو هستند و هر روز با موضع جدید از سوی مسولین مبنی بر افزایش قیمت این واحدها و به تعویق افتادن زمان آن روبرو می‌شوند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با وجود وعده مسولان برای تکمیل مسکن طرح مسکن مهر اما بدلیل عدم تخصیص بودجه لازم به این طرح عظیم،  پایان کار طرح مسکن مهر به تعویق افتاده  و  این مساله نارضایتی متقاضیان را بدنبال داشته است.  در این میان رشد قیمت دربرخی شهرها از جمله پردیس، پرند و ... مشکلی به مشکلات طرح مسکن مهر افزوده است.

وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین موضع گیری نسبت به طرح مسکن مهراعلام کرد که این طرح درشهرهای مختلف کشور پیشرفت خوبی داشته و بیشترنارضایتی ها مربوط به متقاضیان مسکن مهر پردیس است.
 
جدا از موضوع تاخیر درافزایش میزان تسهیلات مسکن مهر، منابع لازم هم به مسکن مهر اختصاص نیافت. برهمین اساس اگرچه صورت مالی بانک مسکن در سال ۹۳ نشان می دهد که این بانک بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بین بانکی داده اما منابع ضروری مسکن مهر را اختصاص نداده است که اگر این میزان منابع مالی به طرح مسکن مهر اختصاص می یافت، امروز شاهد پایان طرح مسکن مهر و اتمام سرگردانی تعداد بسیاری ازمتقاضیان بودیم.
 
ناگفته نماند که مجلس نهم برای حل مشکل خدمات زیربنایی مسکن مهر، مصوب کرد که وزارت راه و شهرسازی می‌تواند ازمحل اراضی دراختیار خود منابع لازم را برای تامین مالی خدمات زیربنایی مسکن مهر تهیه کند که تاکنون چنین اقدامی رخ نداده است.
محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره مسکن مهر،‌گفت:‌ بر اساس این گزارش همه دستگاه‌های متولی باید در اجرای پروژه مسکن مهر به وزارت راه کمک کنند، ضمن این‌که وام 30 میلیون تومانی به 40 میلیون تومان افزایش یابد.
 
چنانچه وام مسکن مهر 10 میلیون تومان افزایش یابد باید به همین میزان از آورده متقاضیان این طرح کاسته شود. به‌عنوان نمونه قیمت نهایی واحدهای فاز 11 کوزو 39 میلیون و 750 هزار تومان اعلام شده که با افزایش وام این رقم به 29 میلوین و 750 هزار تومان کاهش می‌یابد. این میزان آورده همان رقمی است که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی آنرا از رسانه ملی اعلام عمومی کرده بود.
 
همچنین مهرآبادی با اشاره به این‌که قیمت مسکن مهر در بیشتر شهرها مشخص است، گفته بود: بزرگترین مشکل ما در شهر پردیس است که به علت مشکلات مدیریتی قیمت را اعلام نکردند.
 
وی افزود: قیمت فاز 11 پردیس 29 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده و قیمت بقیه فازها حداکثر تا یک هفته آینده اعلام می شود.
 
گرچه این اظهارات به فاصله چند روز توسط قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اصلاح شد، اما به نظر می‌رسد دولت با افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به 40 میلیون تومان موافقت خواهد کرد. در این صورت میزان آورده متقاضیان مسکن مهر پردیس در فازهای 11، 5، 8 و 9 جدید 10 میلیون تومان کاهش می‌یابد. به‌عنوان نمونه سهم آورده متقاضیان در فاز 8 بین 58 تا 69 میلیون تومان اعلام شده است که به 48 تا59  میلیون تومان کاهش خواهد یافت.
 
از سوی دیگر سهم آورده متقاضیان فاز 11 نیز 10 میلیون تومان کاهش می‌یابد و دقیقا با همان رقم اعلام شده از سوی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مهر یعنی 29 میلوین و 700 هزار تومان برابر می‌شود.
 
حال باید منتظر ماند و دید آیا واحدهای مسکن مهر پردیش تکمیل و باقیمت عادلانه به دست خریداران می‌رسد یا خیر؟
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *