ضرورت مدیریت در پیشگیری از آسیب‏‌های اجتماعی/ پیش‌بینی و شناسایی عوامل خطر دو اصل مهم در راستای پیشگیری است

10:03 - 15 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۹۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‎الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با تاکید بر ضرورت مدیریت در پیشگیری از جرم گفت: پیش‌بینی، شناسایی علل و عوامل خطر، بکارگیری و مدیریت نیروها همراه با برنامه‎ریزی، سازماندهی و نظارت و ارزیابی از عوامل مهم در این راستا است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در حاشیه نشست مسئولان قضایی استان قزوین گفت: امروزه تحولات و شیوه های جدید ارتکاب جرائم در جامعه، برخورد با جرم را پیچیده و نمی توان تنها به صرف برخورد با مجرم توجه کرد.

وی بیان کرد: از آنجا که امر پیشگیری بدون برنامه و انسجام انجام می‏‌شود این موجب خنثی کردن اقدامات یکدیگر و  تحمیل هزینه های سنگین می‎شود، بنابراین برای جلوگیری از بروز این معضلات می بایست به مقوله مدیریت پیشگیری توجه ویژه کرد.

دادستان قزوین مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را شامل پیش بینی، شناسایی علل و عوامل خطر، بکارگیری و مدیریت نیروها دخیل همراه با برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت و ارزیابی دانست و اظهار کرد: مرحله اول فرایند شناخت مهمترین مسئله استان است که در این بخش تمامی دستگاه های یک استان باید درک مشترکی از مسئله داشته و به یک مدل علمی واحد برسند تا در راستای آن برنامه ریزی مدون انجام شود.

وی در خصوص شناسایی عوامل وقوع جرم گفت: پس از شناسایی معضل مهم استان ابعاد آن باید شناخته شود تا به علت شناسی و در نهایت ارائه راهکار مناسب دست یافته تا بتوانیم بهترین راهکار را با توجه به مسئولیت های دستگاه‎ها احصاء و اجرا کنیم.

صادقی نیارکی تصریح کرد: در این راستا دادستانی قزوین آمادگی حضور در کارگاه های علمی – کاربردی پیشگیری از وقوع جرم را داشته و در سال های گذشته نیز با حضور در این کارگاه ها، شاهد آثار مطلوب به جا مانده از آنها هستیم.

وی با اشاره به ضرورت و اولویت بندی جرایم گفت: اهمیت اولویت بندی جرایم بدین منظور است که در حال حاضر جرائم متنوع و متعدد هستند به نحوی که افزون بر یک هزار و 500 عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد و اولویت بندی جرائم یا دعاوی یا آسیب های اجتماعی براساس اطلاعات و تجربیات جمعی مسئولین انجام می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *