مذاکره برای سازش با آمریکا غلط است

20:04 - 13 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۶۲۶
معاون رئیس جمهور دولت دهم گفت: بعد از مذاکرات هسته‌ای مشخص شد ‌آمریکا قصد ایجاد تغییر در انقلاب اسلامی را داشت که این مذاکره، بحث برد برد نبود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی عصر امروز در یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان خلخال که مصادف با اربعین آیت‌الله شیخ هیبت‌الله یکتایی در مسجد جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت و علما در مسیر راستین انقلاب اسلامی گام برداشتند به طوری که ابتدای انقلاب از حوزه علمیه شروع شد و به عبارتی حوزه‌های علمیه قلب اسلام به شمار می‌روند که این قلب به ظرفیت بیشتر و گنجایش آن بستگی دارد که حوزه‌های علمیه از این شاخص‌ها بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای روحانی به محفل و بزرگداشت علم و شهادت مزین بوده چرا که شهدای روحانی در جمع فضایل هستند و علم و شهادت در کنار هم ارزشمند بوده و بدون این دو خصوصیت در کنار هم، نمی‌‌توان به مقصد رسید.

میرتاج‌الدینی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلام علما، ارکان این انقلاب بودند و آیت‌الله یکتایی از قبل و بعد از انقلاب اسلامی نیز عالم مجاهد بودند و در دوران جنگ تحمیلی در لباس مقدس سپاه پاسداران در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور داشته و در کنار رزمندگان اسلام تکیه‌گاه مناسبی به شمار می‌رفت و عالمان دین در دوران دفاع مقدس، در کنار ایجاد آرامش، وحدت گفتمان را در انقلاب زنده کردند.

نماینده اسبق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره)، اساس راه را نشان می‌دادند و عالمان و مجاهدین انقلاب چون شهید بهشتی، شهید صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی و سایر علما مانند مرحوم آیت‌الله یکتایی(ره) در شهرهای مختلف به تفسیر این کلام و پیام بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل می‌پرداختند و در راس آن، ضمن انتقال مفاهیم معنوی انقلاب اسلامی، استقلال‌خواهی، استکبارستیزی و ایستادگی را در مقابل آمریکای زیاده‌خواه و حمایت از مستضعفان داخل و خارج از کشور به مردم تبیین می‌کردند.

وی بیان کرد: آرمانهای انقلاب اسلامی محدود به مرزهای داخل کشور نبود و تشکیل بسیج مستضعفین متعلق به مستضعفین سراسر کشور بود و در حال حاضر بسیج در حال شکل‌گیری در کل دنیاست که با تکثیر آن در سوریه، یمن و عراق، مردم این کشورها در مقابل تروریستهای دست نشانده غرب و تکفیریها ایستادگی کرده و این مقاومتها از الگوگیری بسیج نشات می‌گیرد چرا که استکبارستیزی یکی از اولویت‌های مهم بسیج است.

معاون رئیس جمهور دولت دهم اظهار کرد: مذاکره برای سازش با آمریکا غلط است و مذاکرات هسته‌ای به معنای سازش و صلح با آمریکا نبوده و نیست و بعد از مذاکره مشخص شد که آمریکا قصد ایجاد تغییر در انقلاب اسلامی را داشت که این مذاکره، بحث برد برد نبود چرا که آمریکا مثل سابق زیاده‌خواهی کرده و قصد داشت اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را به عقب براند و در مرحله بعدی با خالی کردن سنگرهای جنگ نرم، مباحث هسته‌ای و موشکی قصد اعمال نفوذ داشت تا با ایجاد تحریمهای مجدد به سیاستهای غلط خود در منطقه دست یابد.

 میرتاج‌الدینی گفت: هم اکنون کشورهایی چون ترکیه، پاکستان و سایر کشورهای متحد با آمریکا در معضل اقتصادی به سر می‌برند و کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا با اذعان به 25 درصدی مشکلات بیکاری جوانان و 800 هزار میلیارد دلار بدهی این کشور در کنار قتل و جنایت، مشکلات و معضلات اجتماعی که دارند، چطور می‌خواهند امنیت کشورهای سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای مسلمان را تامین کنند.

معاون سابق صدا و سیما بیان کرد: در حال حاضر راهکار مقابله با آمریکا در سوریه، مقاومت و ایستادگی است و ملت سوریه با مقاومت خود، ترس و رعب و خوف را در دل کشورهای غربی انداخته‌اند و با این وضعیت، تغییر جهت در مقابل مقاومت امکانپذیر نیست.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *