امکان خطرآفرینی صهیونیستها برای ما از طریق بیولوژیک وجود دارد/مسئولان ما کوچکترین آشناییتی با مقوله "ترور بیولوژیک" ندارند

10:36 - 10 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۶۱۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم معتقد است که "اگر تا الان اتفاقی در زمینه ترور بیولوژیک در کشور ما رخ نداده، تنها به دلیل لطف و عنایت خدا بوده و گرنه مسئولان ما کوچکترین آشناییتی با این مقوله مهم و حساس ندارند".
-گروه سیاسی: در سال‌های اخیر به موازات رشد و پیشرفت تکنولوژی، ابعاد پدیده تروریسم نیز گسترده‌ تر شده است و مفاهیمی همچون "سایبرتروریسم" و "بیوتروریسم" نیز به دایره شمول معضل تروریسم جهانی افزوده شده است و سازمان‌های مخوف جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس برای مقابله با کشورهدف(عمدتا کشورهای مستقل و آزادیخواه) و از میان برداشتن مخالفان خود در مواردی به این حربه های نوین و تکنولوژیک متوسل می شوند.

سلاح‌های بیولوژیک نسبت به دیگر سلاح‌های كشتار جمعی دارای مزایایی است که مستکبران را برای استفاده از آن‌ها ترغیب می‌کند؛ بسیاری از اقدامات بیوتروریستی با توجه به ماهیت عوامل بیولوژیک ناشناخته می‌ماند؛ تشخیص و شناسایی عوامل بیولوژیك به آسانی مقدور نیست و با حواس پنجگانه قابل دریافت نیستند عوامل بیولوژیك در مقادیر بسیار كم ، به مقدار زیاد كشنده می باشند. براحتی میتوان آنها را پنهان كرد و بسادگی منتقل نمود.

امکان خطرآفرینی صهیونیستها برای ما از طریق بیولوژیک وجود دارد/مسئولان ما کوچکترین آشناییتی با مقوله

اثر عوامل بیولوژیك آنی و فوری نمی‌باشد؛ این فاصله زمانی امكان ردیابی مهاجم را از دستگاهها امنیتی میگیرد و به تروریست‌ها این اجازه را میدهد تا ردپاهای خود را پاك و از صحنه خطر دور شوند. سلاح‌های بیولوژیك می‌توانند (نه ضرورتاً) اثرات ثانویه‌ای را به دنبال داشته باشند.مثلاً یك عملیات كوچك بر علیه یك هدف موضعی و محلی می‌تواند یك بیماری اپیدمیك گسترده ببار آورد.

استفاده از عوامل بیماری زا علیه نیروهای دشمن از صدها سال قبل وجود داشته است؛ طی جنگ جهانی اول ارتش آلمان به آلوده كردن علوفه حیوانات و احشامی پرداخت كه برای متفقین ارسال می شد؛ اغلب کشورهای بیشرفته و در راس آنها آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه، ژاپن وکانادا انواع سلاح‌های بیولوژیک را تولید و بعضا مورد استفاده نیز قرار داده‌اند و این در حالی است که منع تولید سلاح‌های بیولوژیكی در معاهده ژنو در17 ژوئن 1925 به امضاء كشورهای عضو رسیده است.

امکان خطرآفرینی صهیونیستها برای ما از طریق بیولوژیک وجود دارد/مسئولان ما کوچکترین آشناییتی با مقوله

آمریکایی ها و صهیونیست ها تصور می کنند با پوششی که در قالب ترور بیولوژیک صورت می گیرد، چهره جنگجویانه و خشن آنها از انظار پنهان می ماند و آنها می توانند با یک چهره بشردوستانه اهداف خودشان را به پیش ببرند.

با توجه به مطالبی که در بالا از آن صحبت شد، سوالی که در این میان مطرح می شود این است که مسئولان امنیتی و متخصصان کشور ما تا چه اندازه خطر "ترور بیولوژیک" هم برای مسئولان و هم برای مردم را جدی گرفته اند و برای آن برنامه ریزی کرده اند؟ آیا اصولا افرادی که باید در کشور ما خطر "ترور بیولوژیک" را جدی بگیرند، آن را جدی گرفته اند یا صرفا به عنوان یک توهم توطئه به آن می نگرند؟


مسئولان ما کوچکترین آشناییتی با مقوله "ترور بیولوژیک" ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در این زمینه معتقد است که "اگر تا الان اتفاقی در زمینه ترور بیولوژیک در کشور ما رخ نداده، تنها به دلیل لطف و عنایت خدا بوده و گرنه مسئولان ما کوچکترین آشناییتی با این مقوله مهم و حساس ندارند". 

امکان خطرآفرینی صهیونیستها برای ما از طریق بیولوژیک وجود دارد/مسئولان ما کوچکترین آشناییتی با مقوله

آگاه‌سازی جامعه در بحث ترور بیولوژیک تقریبا صفر است

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم و از فرماندهان سابق سپاه استان اراک، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان این مطلب می گوید: " آگاه سازی و ارائه آموزش های لازم به جامعه در بحث ترور بیولوژیک در کشور ما تقریبا صفر است؛ متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدامی توسط دستگاههای مسئول در زمینه آموزش برای پیشگیری از وقوع این مقوله صورت نگرفته و هیچ نوع آموزشی هم ارائه نشده است".

وی می افزاید: "طبق صحبتهایی از رسانه ها می بینیم و می شنویم، متوجه می شویم که متاسفانه حتی مسئولان ما در وزارت بهداشت و درمان و وزرات جهاد کشاوری با مقوله ترور بیولوژیک کوچکترین آشناییتی نداشته و برنامه و راهکاری در این خصوص پیش‌بینی نکرده اند".

شرکتهایی با سرمایه‌های آمریکا و اسرائیل برای اهداف ترورهای بیولوزیک فعالیت می کنند

فرمانده سابق سپاه استان اراک می گوید: "چندین سال است که شرکتهایی در دنیا با سرمایه های آمریکا و اسرائیل شکل گرفته اند و هدفشان انجام اقداماتی در راستای ترورهای بیولوژیک است؛ امروز آثار زخم های ترورهای بیولوژیک آمریکا و اسرائیل، در برخی از کشورهای آسیایی و چندین کشور آفریقایی نیز قابل مشاهده است".

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه آموزش های لازم در زمینه مقوله "ترور بیولوژیک" باید از طریق فضای مجازی و شبکه های رسانه ای صورت گیرد، می افزاید: " این آموزش ها باید در چند سطح مختلف و کاربردی، برای مردم و مسئولان ارائه شود".

امکان خطرآفرینی صهیونیستها برای ما از طریق بیولوژیک وجود دارد/مسئولان ما کوچکترین آشناییتی با مقوله

اگر به موضوع ترور بیولوژیک اهمیت ندهیم اشتباهی نابخشودنی را مرتکب شده ایم

آصفری ادامه می دهد: " در هر موضوعی که به سادگی از کنار آن گذشتیم، در آن موضوع آسیب پذیر بودیم و مشکلاتی برایمان ایجاد شده؛ اگر بنا باشد که به موضوع ترور بیولوژیک اهمیت ندهیم و آن را صرفا یک نوع توهم بدانیم؛ اشتباه محض و نابخشودنی را مرتکب شده ایم؛ عقل سلیم باید تمام حربه های نفوذ دشمن را که امکان ضربه زدن به کشور را افزایش می دهد بشناسد و برای مقابله با آن راهکار ارائه دهد".

امکان خطرآفرینی صهیونیستها برای ما از طریق بیولوژیک وجود دارد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه "امروز با توجه به دشمنی‌های استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی با ملت ایران، امکان اینکه آنها بخواهند از طریق بیولوژیک برای برخی از شخصیتهای ما خطر ایجاد کنند بسیار زیاد است و ما اصلا نباید از این حربه دشمن غافل شویم" تاکید می‌کند: "اگر در کشور ما تا کنون ترور بیولوژیک برای هیچ یک از افراد و مسئولان به اثبات نرسیده، دلیل نمی شود که بگوییم امکان چنین اتفاقی در آینده هم وجود نخواهد داشت".

باید پادزهرهای ترور بیولوژیک را شناسایی کنیم

آصفری ادامه می دهد: "ما باید پادزهرهای ترور بیولوژیک را شناسایی کنیم و آن را در برابر اقدامات دشمن در صورت ضرورت به کار بگیریم".

ترور بیولوژیک در بنیه دفاعی ایران جایگاهی ندارد

نماینده سابق مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "دشمن ما رژیمی است که هیچ خط قرمز و توافق و پروتکلی برای دفاع از حقوق مردم را به رسمیت نمی شناسد" می گوید:" همچنانکه مقام معظم رهبری بر اساس فتوایی اعلام داشتند که استفاده از سلاح هسته ای حرام است، طبیعتا ترور بیولوژیک هم در این حیطه می گنجد".

وی در پایان تاکید می کند: "مقوله ترور بیولوژیک به هیچ وجه در بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد و ما هیچگاه به سراغ آن نخواهیم رفت".



رضا
|
-
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
منم کاملا موافقم. تا کی باید از دشمن ضربه بخوریم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *