خبر قتل‌های سریالی در بم کذب محض است/ دو نفر به اتهام تشویش اذهان عمومی روانه زندان شدند

10:53 - 09 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۵۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
ضیاالدینی اخبار کذب منتشر شده در خصوص قتل‌های اخیر درسطح شهرستان بم را تکذیب کرد و گفت:هیچ پزشکی در بم مورد سوء قصد(قتل)قرار نگرفته است.
محمد ضیاالدینی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بم در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اخبار کذب منتشر شده در خصوص قتل‌های اخیر در سطح شهرستان بم را تکذیب کرد و گفت: هیچ پزشکی در بم مورد سوء قصد(قتل)قرار نگرفته است.

وی با اعلام اینکه  در این رابطه دونفر متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده اند،اظهار کرد: پرونده پس از صدور کیفر خواست از سوی دادسرا به دادگاه کیفری دو شهرستان بم جهت صدور حکم ارسال شده است.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بم در ادامه عنوان کرد: بر اساس ماده 698 قانون مجازات اسلامی ( تعزیرات ) اشخاصی که به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی اکاذیبی را بر خلاف حقیقت به وسیله نامه یا شکوائیه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش اظهار یا منتشر کنند یا به نقل قول از شخص حقیقی یا مقامات رسمی منتشر کنند به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا 74 ضربه محکوم خواهد شد .

این مقام قضائی تصریح کرد: در صورتی که این جرائم به وسیله سامانه‌های رایانه ای و مخابراتی ( فضای مجازی ) صورت گیرد مجازات آن تشدید شده و به موجب ماده 746 قانون مجازات اسلامی به نود و یک روز تا دوسال حبس و از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم خواهد شد.

وی هشدار داد: اخیرا عده ای از اشخاص آگاهانه یا ناآگاهانه شایعاتی را در شهرستان مبنی بر وقوع قتل هایی به وسیله یک دستگاه خودرو سواری پژو به صورت مسلحانه مطرح کرده اند که دستگاه قضایی شهرستان با کسانی که قصد دارند از طرق شایعه پراکنی امنیت روانی مردم را به خطر بیاندازند به شدت برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: شهروندان در انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *