رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از حذف ارز رقابتی پتروشیمی‌ها تا تاخیر 56 ساعته پروازها/ نرخ تورم 8.7 درصد شد

15:25 - 07 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۸۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در هفته گذشته با آرامش نسبی رو برو بوده و در این میان بانک مرکزی اقدام به انتشار نرخ تورم کرده و دیوان محاسبات کشور خبر از بازگشت ده میلیارد تومان از حقوق های نامتعارف به خزانه دولت داده است.
از حذف ارز رقابتی پتروشیمی‌ها تا تاخیر 56 ساعته پروازها/ نرخ تورم 8.7 درصد شدبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد، در هفته گذشته چند نشست خبری در حوزه نفت و نیرو برگزار شد و بعلاوه بانک مرکزی ، نرخ تورم وسازمان هواپیمایی کشور میزان تاخیر پروازها در مهر ماه را اعلام کردند.

بانک مرکزی نرخ تورم مهرماه را 8.7 دهم درصد اعلام کرد که این نرخ با نرخ اعلام شده از سوی مرکز آمار متفاوت است.

علاوه بر این با وجود اعلام خبر نرخ بلیت هواپیما برای ایام اربعین به عتبات عالیات برخی از آژانس های هواپیمایی قانون را دور زده ونرخ های نجومی برای این ایام اعلام می کنند.

این در حالی است که مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی در هفته گذشته از حذف ارز رقابتی پتروشیمی ها خبر داد و گفت: فرمول جدید قیمت خوراک فاتحه پتروشیمی را می خواند.

 همچنین ریاحی مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در نشست خبری هفته گذشته از صادرات بنزین در سال 96  خبر داد و اظهار کرد: قیمت بنزین به فوب نرسیده است.

بر این اساس حقی فام معاون هماهنگی توزیع توانیز از جا به جایی حق بیمه ها در خصوص برق به میزان خبر داد و بیان کرد: حق بیمه حوادث برق بر حوادث طبیعی اولویت دارد.

 در این میان سازمان هواپیمایی کشوری آماری ازتاخیر 56 سا عته پروازها در شهریور ماه منتشر کرد.

 با این تفاسیر عادل آذر رئیس کل محاسبات کشور در هفته گذشته در نشست خبری با اعلام اینکه باید 23 میلیارد تومان از حقوق های نامتعارف به خزانه دولت بازگردانده شود گفت: تاکنون 10 میلیارد تومان از این مبلغ بازپس گرفته شده است.

همچنین در هفته گذشته میزان اقدام به انتشار آمار یک ماهه بنزین و برق در مهرماه نموده است.

 این درحالی است که چیت چیان وزیر نیرو در هفته گذشته در سی ویکمین کنفرانس بین المللی برق از یارانه 40 درصدی دولت در قبوض برق خبرداد و تصریح کرد: 100 مگاوات انرژی تجدید پذیر در سال جاری تولید شده است.

در این میان فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه وشهرسازی از ادامه مذاکرات با ایرباس و بوئینگ برای خرید هواپیما خبر داده است.

نکته قابل توجه اینجاست که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار از ارزان شدن گوجه و قیمت نوبرانه خبر داد و رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از اختلاف قیمت 200 تومانی مرغ سایز و درشت خبر داد.

در پایان خواندن برخی از گزارشات میزان در خصوص میزان صادرات سیمان و  رب گوجه فرنگی خالی از لطف نیست.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *