رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

100 هزار ظرفیت خوابگاه متاهلی و مجردی دانشجویی نیاز داریم

12:16 - 07 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۸۲۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر علوم گفت: کشور نیاز به 100 هزار ظرفیت خوابگاهی متاهلی و مجردی دارد.
100 هزار ظرفیت خوابگاه متاهلی و مجردی دانشجویی نیاز داریمبه گزارش گروه جامعه ،محمد فرهادی در مراسم افتتاح خوابگاه دخترانه دانشجویی بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نیازمند ۱۰۰ هزار ظرفیت خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‌های کشور هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه نیازمند ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد در کشور هستیم، افزود: دانشجویان متاهل نیز به ۲۵ هزار ظرفیت خوابگاهی نیاز دارند که تامین این ظرفیت‌ها را باید خیران و بخش‌های غیردولتی برعهده گیرند.
 
وزیر علوم به ابلاغ سیاست‌های جامع علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این سیاست‌ها به استفاده از ظرفیت‌های خیران و بخش غیردولتی تاکید کردند و به همین دلیل خیران با حضور در حوزه‌های آموزش عالی، در ساخت دانشکده‌های‌ مختلف، خوابگاه‌ها، تامین و تجهیز آزمایشگاه‌ و کارگاه‌ها با وزارت علوم همکاری کردند.
 
فرهادی تاکید کرد: همچنین خیران هزینه تحصیل برخی از دانشجویان را نیز برعهده گرفته‌اند.
 
تاسیس بنیاد حامیان علم و فناوری در ۵۰ دانشگاه کشور
 
وی با بیان اینکه خیران حمایت از نخبگان علمی و دانشجویی را نیز بر عهده گرفته‌اند، ادامه داد: بنیاد حامیان علم و فناوری‌ ایران در سال گذشته تاسیس شد و این بنیاد تاکنون در ۵۰ دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
وزیر علوم با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران در برنامه‌های وزارت‌ علوم آورده شده است، اظهار داشت: خوشبختانه خیران در موضوعات آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت حضور پیدا کرده اند اما با صحبت‌هایی که صورت گرفت، خیران تصمیم گرفتند در حوزه‌های آموزش عالی، علم و فناوری نیز اقداماتی را انجام دهند.
 
فرهادی با تاکید بر اینکه تاکنون ده‌ها پروژه خوابگاه‌سازی توسط خیران به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: بنیاد خیریه ۱۵ خرداد متعهد شده که ۱۶ خوابگاه دانشجویی راه اندازی کند.
 
وی عنوان کرد: در تابستان امسال بیش از ۵۷ خوابگاه که رتبه کیفی پنجم را در اختیار و وضعیت نامناسبی داشتند، بازسازی شدند. همچنین ۱۰۰ مرکز سلامت و ورزش را در خوابگاه‌های دانشجویی فعال کردیم.
 
وزیر علوم به رتبه ۱۶ ایران از نظر کمیت تولیدات علمی در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک درصد جمعیت جهان را در اختیار داریم، سهم ما از تولید علم حدود ۱.۵ درصد است.
 
فرهادی با اعلام اینکه تا کنون ۴ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور مجوز فعالیت گرفته اند، اضافه کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت فعال هستند و ۳۹ پارک علم و فناوری ما با اعتباری که حتی به ۱۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسید، مبلغی حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته اند.

وی تاکید کرد: این شرکت‌ها در سه سال گذشته مبلغی حدود ۱۳۰ میلیون دلار اقلام و یا فناوری علمی به کشورهای دیگر صادر کرده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *