چگونه نماز و نماز خوانی را رواج دهیم؟

14:31 - 21 مرداد 1393
کد خبر: ۲۳۷۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: انتشارات سروش به قلم اسماعیل سعدی پور، کتابی با محوریت ترویج نماز و نماز خوانی را روانه بازار نشر فرهنگی کشور کرده است که "روش های اشاعه و ترویج نماز" نام دارد.

: انتشارات سروش به قلم اسماعیل سعدی پور، کتابی با محوریت ترویج نماز و نماز خوانی را روانه بازار نشر فرهنگی کشور کرده است که "روش های اشاعه و ترویج نماز" نام دارد.
به گزارش ، در میان اعمال دینی و مذهبی که در دین نبین اسلام مورد توجه است، کاری مهم تر از نماز نیست و به همین دلیل از واجبات دینی که هر مسلمان ناگزیر به انجامشان است، نماز نخستین و مهمترین است.
با توجه به اهمیت نماز به عنوان مهمترین اعمال مذهبی در جامعه اسلامی و با عنایت به نقش برنامه های تلویزیونی، به ویژه فیلم ها و سریال ها در رواج رفتارهای مذهبی و تاثیر آن بر ذهن و فکر بینندگان، و همچنین از آن جا که تلویزیون باید بر اساس اهداف دینی و اسلامی حرکت کند، طرح نماز در برنامه ها ضرورتی انکار ناپذیر است، اما این امر باید با دقت خاصی همراه باشد تا تاثیر شایسته ای برجا گذارد. تلویزیون باید الگوهای روان شناختی و جامعه شناختی مطلوبی از نماز و نمازگزار ارائه کند تا نماز به عنوان عالی ترین رفتار دینی در جامعه ما، به خصوص در میان نوچوانان و جوانان، رایج شود.
برای نیل به این هدف ارزنده، کتاب روش های اشاعه و ترویج نماز، با مروری بر نتایج مطالعات علمی در مورد راه های تاثیر رسانه های جمعی در ارتقاء فرهنگ فردی و اجتماعی مخاطبان، تعدادی از پژوهش های انجام شده در مورد نماز با تکیه بر رسانه تلویزیون در ایران را ارزیابی می کند و براساس نتایج آن ها پیشنهادهای مفید کاربردی به سازندگان برنامه های تلویزیونی و فیلم های داستانی عرضه می کند.
این اثر در پنج فصل ؛ تاثیر وسایل ارتباط جمعی، به ویژه تلویزیون برنماز، نظریه ها و راهکارهای ارتباطی برنامه های تلویزیونی، عوامل ساختاری تبلیغ نماز در فیلم ها و سریال های تلویزیونی، پژوهش های انجام شده در مورد نماز(با تاکید بر رسانه تلویزیون) و پیشنهاد ها و راه حل های عملی را مورد بررسی و واکاوی قرار می دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *