احداث آزادراه تبریز ـ بازرگان متوقف شد

23:38 - 05 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۴۲۷
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از توقف احداث آزادراه تبریز ـ بازرگان خبر داد و گفت: به دلیل اختلاف در سود میان سرمایه‌گذار خارجی و وزارت راه و شهرسازی این احداث به توافق نرسید.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از  تسنیم؛ توحید اخلاقی امشب در دومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی (عاشورا) با اشاره به عملکرد این اداره کل اظهار داشت: در ارتباط با اجرای طرح اسکان پایا در تبریز، انجام مطالعات امکان سنجی، احداث و راه‌اندازی دفاتر صورت گرفته است.

وی افزود: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده 77 درصد پیشرفت فیزیکی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی 59 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اخلاقی از احداث 832 واحد مشارکتی در سایت‌های مساکن مهر خبر داد و افزود: پیش‌بینی دو هزار و 330 میلیارد ریال برای 12 هزار واحد روستایی در قالب تسهیلات طرح ویژه روستایی و پیش بینی پروژه سه هزار واحدی و تکمیل 12 پروژه یک هزار و 975 واحدی توسط بنیاد مسکن صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از توقف احداث آزادراه تبریز ـ بازرگان خبر داد و افزود: به دلیل اختلاف در سود میان سرمایه‌گذار خارجی و وزارت راه و شهرسازی این احداث به توافق نرسید.

وی همچنین ادامه داد: در جهت تعیین و واگذاری این پروژه به سرمایه‌گذار جدید، فراخوانی ارائه شده و در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته است.

اخلاقی با اشاره به هسته‌های کلیدی بخش راه و شهرسازی اظهار داشت: دو هسته کلیدی بخش راه و شهرسازی استان مربوط به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و نوسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های قدیمی است.

مدیرکل راه و شهرسازی از افتتاح خط آهن میانه - تبریز تا بستان‌آباد در سال آینده خبر داد و گفت: احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه تبریز بازخوانی نقشه‌ها توسط شرکت ایتالیایی در دست انجام است.

وی به تکمیل محور جدید راه‌آهن میانه - تبریز، احداث ترمینال بین المللی فرودگاه تبریز، احداث ترمینال بار کارگو، احداث پارکینگ طبقاتی، شروع عملیات احداث مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما، توسعه ابرون به تعداد 5 استند هواپیما و نوسازی ناوگان باری بالای 40 سال که 50 درصد کار انجام شده اشاره کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *