آخرین آمار از جمعیت موش های پایتخت/ راهکارهای مقابله با موش های تهران

9:13 - 06 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۲۳۸
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: جمعیت موش های پایتخت فراتر از آماری است که شهرداری تهران اعلام می کند.
محمد حقانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: جمعیت موش ها را نمی توان به طور صد درصد از بین برد و تنها کاری که شهرداری تهران می تواند انجام دهد کنترل جمعیت موش ها است.

وی افزود: به طور کلی وجود موش،‌ سگ و گربه در شهرها امری طبیعی به شمار می آید و اینها جزیی از محیط زیست به حساب می آیند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهرداری تهران در خصوص عوامل تاثیر گذار در افزایش جمعیت موش های پایتخت خاطر نشان کرد: رطوبت و فراهم بودن شرایط تغذیه برای موش ها سبب افزایش جمعیت آنها شده و همین موضوع عاملی می شود که جمعیت موشها از حد تعادل خارج شود.

وی در پاسخ به این پرسش که بهترین راهکار برای کاهش جمعیت موشهای تهران چیست؟ گفت: نظافت نهرها و جلوگیری از ورود مواد غذایی به داخل جوی های آب تاثیر گذارترین راهکارها به منظور کاهش جمعیت موش های پایتخت به حساب می آیند.

حقانی با ارائه هشداری نسبت به زیان بار بودن موش برای انسان تاکید کرد: موش یک حیوان موذی به شمار می آید که عامل بسیاری از بیماری ها از جمله تاعون است.

وی در خصوص آخرین سرشماری صورت گرفته در تهران به منظور مشخص شدن آخرین جمعیت موش های پایتخت خاطر نشان کرد: شهرداری تهران بر اساس آخرین

یافته های خود اعلام کرده است که جمعیت موشها در پایتخت چیزی حدود یک میلیون و 500 موش است اما این طور به نظر می رسد که جمعیت موش ها فراتر از عدد اعلام شده از سوی شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه یک جفت موش در طول یکسال می تواند عامل زاد و ولد تعداد قابل توجهی موش باشد اظهار کرد: یک جفت موش در طول یکسال عامل تولد 700تا800 عدد موش است و کنترل این تعداد موش تا حدود زیادی دشوار است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نژاد موش های حاضر شهر تهران تصریح کرد: موش های تهران بیشتر نروژی هستند و از طریق کالاها به همراه کشتی و یا از طریق گمرک وارد کشور شده و تعداد آنها هر روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/



داود سجادی
|
-
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
میفرمائید وجود موش در جوی پایتخت امری طبیعی است!؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *